woensdag 16 december 2020

Verzameld op mijn blog: DIY warme maaksels/collected from my blog: DIY warm creations

Verzameld op mijn blog: warme maaksels/collected from my blog: warm creations

Ik vind het precies sinds een week of 2 nogal plots winter geworden. En ik heb het af en toe koud! Dat is nochtans niet van mijn gewoonte. Was ik als jong meisje bij momenten een echte koukleum, de laatste jaren ben ik eerder oververhit. Daar zit mijn leeftijd en de bijbehorende overgang wellicht voor iets tussen en anders komt het van de vele kilo's die er sinds mijn jonge meisjesjaren zijn bijgekomen. 

Since a week or 2 it suddenly became winter. I am even cold sometimes! The last few years that happens rarely, I 'm always too hot because of my age (menopause).

Verzameld op mijn blog: warme maaksels/collected from my blog: warm creations

De laatste dagen krijg ik  - door de kou geïnspireerd - hoe langer hoe meer zin om mijn breipriemen nog eens boven te halen. Eigenlijk is dat tegen mijn eigen regels want ik ben al een flinke tijd bezig met een nieuw sashiko geïnspireerde kussenovertrek en ik moet van mezelf eerst afmaken waar ik aan begonnen ben. Maar ik heb geen zin om te naaien en wel om te breien dus ik ga mijn eigen regel maar eens breken denk ik.

Inspired by the cold weather, lately I feel the urge to knit a bit . Problem is that it is against my own rules to start a new project before the old one is done. And I still didn't finnish my latest project: a new sashiko inspired pillow cover. But I am not in the mood to sew, and I want to knit. So maybe this time I will neglect my rule.

En ik wilde ineens van de gelegenheid gebruik maken om wat patroontjes en projectjes boven te halen uit mijn 10 jarige bloggeschiedenis die kunnen helpen om de kou te verjagen. Een deel van die patronen ontwierp ik zelf. Maar ik maak ook soms iets naar een patroon van iemand anders. De linken naar de betreffende blogposts staan telkens onderaan de foto.

I also want to use my current mood to collect some of my blog posts containing diy projects to chase away the cold. Some of those projects are designed by myself, other times I used patterns of other people. You can find the link to the original blogpost under the picture.

warme sjalen/warm shawls

eigen ontwerp/my designs

zwarte gehaakte 'kantjes'sjaal /black crocheted "edges" scarf 
(ned/dutch) - 2013

genaaide cirkelsjaal met gehaakt golfrandje/sewed circular scarf with crocheted wave edge
(ned/dutch) - 2013

Eenvoudige gebreide sjaal in Noro Taiylo garen/simple knitted scarf made of Noro Taiylo
(ned/english) - 2016

Gebreide sjaal /knitted scarf "carré confituur"
(ned/english) - 2017


eenvoudige gebreide sjaal 'Monet/simple knitted scarf 'Monet'
(ned/english) - 2017

Gebreide chevronsjaal 'gold'
(ned/dutch) - 2013

genaaide oneindige sjaal met gehaakt bolletjesrandje/sewed infinity scarf with crocheted edge
(ned/dutch) - 2014


vintage Franse doek met nieuw gehaakt randje/vintage French stola with new crocheted edge (ned/dutch) - 2014

ontwerp van een ander/patterns from other designers


Gehaakte sjaal/crocheted scarf 'fox'
(ned/dutch)  -  2011

Gehaakte sjaal 'hat full of stars' naar patroon van Vicarno/crocheted scarf 'hat full of stars' from Vicarno (ned/dutch) - 2015

romantische roosjessjaal/romantic rose scarf
(ned/dutch) - 2012

warme halsjes/ warm necks

eigen patroon/my designs

patroon van een ander/patterns from other designers


warme handen/warm hands

eigen patroon/my designs

Gebreide vingerloze handschoenen met hartjes/knitted fingerless gloves with hearts
(ned/english) - 2016

patroon van een ander/patterns from other designers

Deze maakte ik zelfs 2 keer - eentje deed ik kado - en ik gebruik ze nog altijd zeer erg veel!
I made these even twice and I still use them a lot!

warm hoofd/warm head

eigen patroon/my designs

gebreide roze poezenmuts/knitted pink pussy cat hat
(ned/eng) - 2017


patroon van een ander/patterns from other designers

Muts met pompon 
(ned/dutch) - 2012

warme truitjes/warm sweaters

Uit de "sandra"  
(ned/dutch) - 2004


Uit de "sandra' van 2004
(ned/dutch) - 2004


wintertrui
(ned) - 2011

warme voeten/warm feet

patroon van een ander/patterns from other designers

warme cape

patroon van een ander/patterns from other designers

"frisse zomeravon'cape
(ned) - 2010

warme kersenpitjes met afneembare hoezen/warm bean bag with replaceable cover

hoesjes voor kersenpitkussens
(ned) - 2010


Voila! Inspiratie genoeg! Ik ga deze keer proberen om een nieuw patroon  te ontwerpen voor vingerloze handschoenen. En misschien een bijpassende muts! Als het lukt, verschijnen ze - mét gratis patroon - uiteraard op mijn blog :) .
Hou je warm allemaal!

Voila, a lot of inspiration! gis time I will try to design a new pattern for fingerless gloves and maybe a matching hat. When I succeed you will find the result and free pattern at my blog.
Keep warm everyone!
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

3 opmerkingen:

  1. Een mooie verzameling en dito foto's, om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet normaal wat voor mooie dingen je allemaal maakte. Die trui en dan die romantische sjaal en de eerste van 2013 ... enfin en de rest ook. Knap hoor. Je mag trots zijn. Mooie regel : eerst iets afmaken vooraleer je aan iets anders begint. Zou ik hier ook beter hanteren want mijn hoofd loopt hier over van alle "nog niet af projecten". Geeft alleen maar stress daar heb je gelijk in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om terug te zien wat er in voorgaande jaren allemaal uit je handen is ontstaan. Sommige sjaals herken ik en blijven mooi om te zien. En ja, op zich geen slechte regel denk ik maar aan de andere kant; als je niet doet waar je geen zin in hebt en niet doet waar je wel zin in hebt doe je uiteindelijk niks... Kun je maar beter lekker gaan breien toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com