vrijdag 18 december 2020

DIY oorbellen/earrings "a Little Mess"

DIY oorbellen/earrings "a Little Mess"

Voor de bellen van deze week plukte ik wat kraaltjes bij elkaar die ik meebracht uit Praag en Parijs en dan nog wat materiaal waarvan ik niet meer weet waar ze van komen. Resultaat zijn deze bellen in Bohostijl.

I collected some beads I bought in Prague and Paris and I combined them with some other stuff I found in my collection of beads. Result: this Boho style pair of earrings.

 DIY oorbellen/earrings "a Little Mess"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 tussenstuk met 3 ver uit mekaar staande oogjes/connector with 3 holes with a lot of space between them
  • 2 x 1 Een stukje ketting bestaande uit 2 kleine tussenstukjes/a piece of chain containing 2 small connectors
  • 2 x 2 verenhangertjes in 2 kleuren/feather glass pendants in 2 different colours
  • 2 x 2 grote lichtblauwe rocailles/big baby blue seed beads
  • 2 x 4 benen rocailles/bone seed beads
  • 2 x een portie grotere en kleine rocailles/ a portion of seed beads in different colours and sizes
  • 2 x 9 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 2 open driehoekjes (ik gebruik die voor de veertjes, maar het kan ook met wat grotere open ringetjes)/ jump tringles (I use them for the feather beads but you can also use somewhat larger jump rings)
  • 2 x 8 nietstiften/head pins


gereedschap/tools

ZO MAAK JE HET/DIY

Ik wilde wat vollere oorbellen maken en besloot ook kralenhangers te maken voor de ruimte tussen de gaatjes van de tussenstukken. Daarvoor bevestigde ik 2 keer 3 open ringetjes aan het stukje tussen het middelste oogje en het oogje aan de buitenkant. 
I wanted to give this pair of earrings a full look and decided to also make some bead pendants for the space between the holes of the connector; therefor I added 2 times 3 jump rings at each space between the central and the outer hole of the connector. 


Maar ik heb niet elk ringetje gebruikt om iets aan te hangen: er zijn er een paar die er voor moeten zorgen dat er voldoende afstand is tussen de verschillende hangertjes. Kijk maar eens goed naar onderstaande foto, dan wordt wel duidelijk wat ik bedoel.
I didn't use every jump ring to attach a bead pendant. Some of the jump rings have to make sure there is enough space between the bead pendants. Take a good look at the picture below, it shows what I mean.

DIY oorbellen/earrings "a Little Mess"


Maak 2 verschillende wat langere hangers die bestaan uit 2 delen. Daarvoor maak je eerst een stukje waaraan je aan elke kant een oogje maakt en vervolgens een stukje met maar 1 oogje. Die maak je aan mekaar vast.

Make 2 different larger pendants containing 2 parts. Make a piece with a loop at each side, a piece with a loop at one side and connect them. 



Maak 2 verschillende kleine kralenhangertjes.

Make 2 different smaller bead pendants.



Maak de hanger die in het midden moet komen: Hang een ringetje aan het stukje ketting. Hang aan het andere uiteinde een stukje met 2 kraaltjes. Deze hanger moet de langste zijn van alle hangers die je voor deze bellen maakt. 

Make the central pendant: attach a jump ring onto the piece of chain. Attach a piece with some beads onto the other side of the chain. This bead pendant must be the largest one.



Bevestig 2 keer een driehoekje en een ringetje aan de vederkraaltjes.
Attach 2 times a triangle and a jump ring onto the feather bead.


Bevestig alle hanger aan de oogjes van het tussenstuk zoals getoond op onderstaande foto. 
De buitenste  2 x 2 extra aangebrachte ringetjes slaag je over. 
Attach all pendants onto the loops of the connector as shown on the picture.
Skip the outer 2 x 2  extra jump rings.


Bevestig een oorhaakje en bel 1 is klaar.

Attach ear wire. 



Maak er nog eentje.

Make another one.


DIY oorbellen/earrings "a Little Mess"


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.



3 opmerkingen:

  1. Grappig hoe ik zou denken: "Er zitten 3 oogjes en daar hang ik wat aan" en jij er gewoon oogjes bijmaakt en er vervolgens veel meer aan hangt. Een opmerkmomentje voor het openen van mijn eigen creatief denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. One of my favorites from Funtastic Friday, pinned to the FF board! Thanks for sharing great such great content! Melynda@ScratchMadeFood!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com