vrijdag 25 maart 2022

DIY verzameld/collected: juwelen met Ghanese kralen/jewelery with Ghanese beads

DIY verzameld/collected: juwelen met Ghanese kralen/jewelery with Ghanese beads

In een poging wat orde te scheppen in de chaos van mijn 'oorbellen'pagina, heb ik beslist om een aantal van mijn juwelentutorials bijeen te sprokkelen en per thema in een blogpost te gieten. In deze aflevering verzamelde ik alle oorbellen en juwelen waarin ik Ghanese kralen verwerkte.

In an attempt to add some order in the chaos of my jewelry tutorial page, I decided to collect some jewelry tutorials by theme in a blog post. In this collection I gathered all tutorials and creations in which I used Ghanese beads.


Als ik me niet vergis worden deze kralen gemaakt van gerecycleerd glas en dat maakt ze des te aantrekkelijker.
Ze zijn een beetje gebogen omdat ze cirkelvormig worden gemaakt, zeer handig voor armbanden en helssnoeren dus. Maar ik bebruik ze in oorbellen.
Ze zijn allemaal wat onregelmatig en hobbelig van vorm en dat maakt ze voor mij des te aantrekkelijker.
Ze worden ook Krobo kralen genoemd.

When I'm correct they are made with recycled glass and that makes them extra appealing for me. 
They bend a bit, that makes them ideal to use in bracelets and necklaces. But I like to use them in earrings. 
They are a bit irregular shaped. They also come in the name of 'Krobo Beads'. 

DIY verzameld/collected: juwelen met Ghanese kralen/jewelery with Ghanese beads

De winkels/the shops

Deze kralen bestelde ik via Etsy rechtstreeks in Ghana. Momenteel zijn de invoertaksen erg verhoogd en durf ik dat niet zo goed meer omdat ik vrees veel te moeten bijbetalen. Maar ik heb er nog een flink aantal ongebruikt in mijn kralenvoorraad liggen.

I ordered these beads at Etsy at a Ghanese shop. At the moment the costs for international shipping arose a lot because of the extra taxes. I don't order outside Europe anymore because of that. But I still have a lot of Ghanese beads in my bead stash.

Ik bestelde ze hier/these are the shops where I bought them:


Tutorials

DIY verzameld/collected: juwelen met Ghanese kralen/jewelery with Ghanese beads

5: Inspiratie/inspiration

DIY verzameld/collected: juwelen met Ghanese kralen/jewelery with Ghanese beads


DIY verzameld/collected: juwelen met Ghanese kralen/jewelery with Ghanese beads





Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

  1. These beads are absolutely gorgeous! And I always love your creations.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com