vrijdag 29 januari 2021

DIY oorbellen/earrings 'Anna'

DIY oorbellen/earrings 'Anna'

Vandaag een paar oorbellen met vrolijke kleuren. Ik gebruikte in deze bellen grote Ghanese kralen in rood/wit/blauw en kleintjes in oker met witte stippen. De Ghanese kralen zijn erg onregelmatig van vorm en vooral de wat langere tubes hebben ook nog eens een kromming. Ooit zou ik dat lastig gevonden hebben, maar nu vind ik het mooi. Dat maakt deel uit van hun charme vind ik. Ik maak de bellen zodanig dat de kromming bij elke bel naar de andere kant wijst, dat vind ik het mooist.

Today a pair of earrings with some cheerful colours. I used some big Ghanese beads in white/red/blue and some little ones in ocher with white dots.  Ghanese beads are very irregular shaped  and that is especially an issue with the larger tube beads. They curve to one side. In the past that  would have bothered me, but nowadays I see the charm of it and i like it. When making a pair of earrings with those beads, I make sure in each earring the curves points towards opposite directions.

DIY oorbellen/earrings 'Anna'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 grote Ghanese tubekraal/big Ghanese tube bead
  • 2 x 2 kleine Ghanese polkadotkraaltjes/small Ghanese polka dot beads
  • 2 x 1 kralenkapje dat net op de grote Ghanese kraal past/bead cap, size fits the big Ghanese bead
  • 2 x 4 kleine benen kraaltjes met groot gat/small one beads with large holes
  • 2 x 1 kettelstift of een eindje metaaldraad/eye pin or some piece of metal wire
  • een stukje koord/a piece of cord
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools
DIY oorbellen/earrings 'Anna'

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg aan de kettelstift of stukje metaaldraad de tubekraal + kralenkapje. Indien nodig kan je de holte van de tubekraal nog wat opvullen met slechte rocailles.
Maak aan de kant zonder kapje een groot oogje en maak aan de kant mét kapje een gesloten oogje.

String onto the eye pin or the piece of metal wire the tube bead + bead cap. When necessary fill the hole of the tube bead with bad quality seed beads. Make an big loop at the end of the bead without the bead cap, make a wired loop at the end of the bead cap. 


Knip een stukje van het koord en bevestig het zoals op de foto aan het grote oogje.
Cut a piece of cord and attach it as shown at the picture onto the big loop. 


Doe dit nog een keertje...

Do this again ... 



Rijg een klein kraaltje + een benen kraaltje aan en maak een knoop. Knip het uiteinde achter de knoop af.

String 1 small bead + 1 bone bead and make a knot. Cut the loose end behind the knot.



Doe dat in totaal 4 keer. Zorg dat je de knoop elke keer op een andere plaats maakt.

Repeat this 4 times. Make sure  that each time you make a knot at a different place.



Bevestig een oorhaakje en klaar!

Attach ear wire and done!


DIY oorbellen/earrings 'Anna'


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com