vrijdag 15 januari 2021

DIY oorbellen/earrings 'discus'

DIY oorbellen/earrings 'discus'

Ik heb me een klein beetje laten gaan en nog 10 verschillende Ghanese kralen besteld. Ze moesten maar niet zo schoon zijn ;) . Eentje van mijn nieuwe collectie verwerkte ik in deze bellen. Ik deed er ook nog een paar handgemaakte schijven bij die ik kocht in de etsywinkel van Detelina (#nosponsor). Ze zijn gelukkig niet zwaar.

I got a bit carried away and bought a variety of 10 different new Ghanese beads. I couldn't help myself, they are to gorgeous to resist ;). I used 1 of them in this pair of earrings and combined them with some handmade discs I bought at the etsyshop of Detelina (#nosponsor).

DIY oorbellen/earrings 'discus'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 langwerpige Ghanese kralen/long Ghanese beads
  • 2 x 1 discusvormige kralen met gat in het midden/discus shaped beads with a hole in the middle
  • 2 x 2 (al dan niet echte) benen buttonkralen/(real or fake) bone button beads
  • een aantal 'slechte' rocailles/some 'bad quality' seed beads
  • 2 x 1 paillette/sequin
  • 2 x 1 groter stuk metaaldraad/piece of metal wire
  • 2 x 1 klein stukje metaaldraad of een kettelstift of nietstift/smaller piece of metal wire or an eye pin or a head pin
  • oorhaakjes/ear wire


gereedschap/tools
DIY oorbellen/earrings 'discus'

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak een oogje aan het kleine stukje metaaldraad en rijg aan: een paillette, een Ghanese kraal, een hoop rocailles om het grote gat van de Ghanese kraal wat op te vullen en de 2 buttonkralen.
Make a loop at 1 side of the smaller piece of metal wire and string a sequin, a Ghanese bead, some seed beads to fill the big hole of the Ghanese bead and 2 button beads.


Maak een gesloten oogje - wijzend naar de andere richting - aan de andere kant.
Make a wired loop pointing towards the opposite direction ont the other end of the metal wire.



Bevestig het oorhaakje.

Attach ear wire.



Steek het groter stuk metaaldraad door het oogje van de discus en plooi het dubbel.

Stick the piece of wire through the hole of the discus bead and bend.



Draai het ene stuk rond het andere.

Turn one end of metal wire around the other end. 



Knip de overschot van het stuk waarmee je draaide af.

Cut the loose end of the piece of wire you used to curl around.



Maak een oogje in het andere stuk metaaldraad.

Make a loop into the other piece of wire.


Bevestig deze hanger aan het vrije oogje van de Ghanese kraal. De eerste bel is klaar.

Attach this pendant onto the free loop of the Ghanese bead. Earring 1 is done.



Maak er nog eentje en je hebt een paar oorbellen.

Make another one and you have a pair.


DIY oorbellen/earrings 'discus'


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com