vrijdag 12 februari 2021

DIY oorbellen/earrings 'wintereik'

DIY oorbellen/earrings 'wintereik'

Van de laatste lading bellen die ik  maakte, zijn deze duidelijk mijn favorieten; Ik vond ze nochtans niet spectaculair goed toen ze af waren, maar ze blijken aan mijn oren hangend toch echt erg geslaagd. Ik combineerde in deze bellen materiaal van over heel de wereld: Ghanese kralen en handgemaakte eikenblaadjes van een Russische etsyshop die helaas niet meer bestaat. Nog een toetsje pit erbij met rode kraaltjes en ze waren klaar.

I made a lot of new earrings a while ago and these earrings are my favorite ones from that new collection. At first I wasn't that impressed by them, but once hanging on my ears I realized they where gorgeous. For these earrings I combined material from all over the world: Ghanese beads + handmade oak leaves from a Russian Etsy shop (sadly that shop doesn't exist anymore). A bit of extra pepper with some red beads and voila! 

DIY oorbellen/earrings 'wintereik'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 Ghanese tubekraal/Ghanese tube bead
  • 2 x 1 eikenblaadje/oak leaf
  • 2 x 2 kleine rode kraaltjes/small red beads
  • wat rocailles van slechte kwaliteit/some seed beads of poor quality
  • 2 x 1 nietstift of kettelstift/head pin or eye pin
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg aan de nietstift/kettelstift: 1 rood kraaltje + 1 Ghanese kraal + rocailles om het gat in de Ghanese kraal op te vullen + 1 rood kraaltje.
String onto a head/eye pin: 1 red bed + 1 Ghanese bead + some seed beads to fill the hole of the Ghanese bead + 1 red bead.


Maak een oogje aan elke kant. Zorg dat ze in tegengestelde richting wijzen.
Make a loop at each side. Make sure they point at opposite directions.


Bevestig het blaadje aan 1 van de oogjes.
Attach leaf onto one of the loops.


Bevestig een oorhaakje aan de andere kant .
Attach ear wire onto the other side.



Et voila!


DIY oorbellen/earrings 'wintereik'


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


3 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com