dinsdag 16 oktober 2018

Boedapest: afscheid

Boedapest

Zo, de laatsten... . Nog wat 'rest'foto's. 
En dat werd tijd want ik heb al een volgend uitje op de planning staan. Deze keer blijf ik veel dichter bij: ik trek een paar dagen naar Gent.



Boedapest
Boedapest

Een vriendin van me woont daar sinds een paar jaar en nodigde me uit op haar verjaardagsfeestje. 


Boedapest

Maar omdat ik daarvoor afhankelijk ben van het niet voldoende uitgebouwde openbaar vervoer in ons land, zou ik al erg vroeg naar huis moeten gaan.


Boedapest
Boedapest: metro

Dus besloot ik de toerist uit te hangen in eigen land en boekte ik voor 2 nachten een hotel. 


Boedapest: tram

Zo kan ik daar 3 dagen rondhangen zonder te moeten letten op openbaar vervoer of zonder te moeten sleuren met jassen en truien voor alle mogelijke weersomstandigheden. 


Boedapest: zonnen aan de donau

En ik plan om dat binnen een paar maanden ook eens te doen in Brussel. Dan ga ik eindelijk eens het Atomium bezoeken waar daar ben ik - oh schande! - nog nooit geweest.


Boedapest: het parlement

Het is natuurlijk niet dat ik nog nooit in Gent was. Maar door daar te overnachten zal het toch anders zijn denk ik. 
En ik zou graag plekjes ontdekken waar ik nog nooit eerder was. 


Boedapest: de kettingbrug

Dus: Heb jij een tip voor me? Laat het dan zeker weten! 


Boedapest

Nu nog effe naar Boedapest. Ik lijst hier voor de gemakkelijkheid nog eens even al mijn blogposts over deze stad op: 



Boedapest
Boedapest: de kettingbrug

Het was een tof tripje naar deze stad. Ik zal er heel mijn leven met genoegen naar terug kijken!

Boedapest
Boedapest

Alle blogposts over Boedapest via deze tag of op deze pagina...


1 opmerking:

  1. In Gent heb ik 2 jaar geleden een stadswandeling van reisroutes.be gedaan. Wij kwamen regelmatig met de kinderen in Gent om te winkelen en we zeiden iedere keer tegen elkaar dat we er eens met ons tweeën naar toe zouden gaan, gewoon om eens verder te kijken dan de winkelstraten.

    Ik vind Gent een fijne stad, er hangt een prettige sfeer. Heel veel plezier daar. En later ook in Brussel.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com