zondag 19 augustus 2018

Boedapest: het heldenplein

Boedapest: het heldenplein

Zoals wij hier in Antwerpen de Groenplaats en de Grote markt hebben, hebben ze in Boedapest het 'heldenplein'.


Boedapest: het heldenplein
Boedapest: het heldenplein

Dat blijkt een gigantisch plein te zijn met in een halve cirkel zuilenrijen met beelden, en in het midden een zuil omringd door imposante stoere krijgers in dierenvellen op hun ros in wat ik totaal gespeend van enige kennis van zaken 'vikingstijl' noem.

Boedapest: het heldenplein
Boedapest: het heldenplein

Ter huize Mie loopt er soms éne rond die nogal fan is van Vikingen, Noormannen en Saxen. Er werd hier dan ook 'bingegekeken' naar 'the last Kingdom' en 'Vikings' en die stoere krijgers op dat plein deden me aan Ragnar, Uthred en zijn kompanen denken. 

Boedapest: het heldenplein

Maar ik ben niet gaan opzoeken wie die mannen op die paarden waren. Mijn associatie met de Vikingen zit er misschien wel (wellicht zelfs) totaal naast ;) . 

Boedapest: het heldenplein
Boedapest: het heldenplein

Op dat plein was verder niet echt iets te beleven. Er staat een museum maar dat was omwille van het tijdstip van de dag dat wij er waren al lang toe.

Boedapest: het heldenplein
Boedapest: het heldenplein

En er liepen wat toeristen rond en opvallend veel vrijgezellenavond vierende groepen jongeren. 

Boedapest: het heldenplein
Boedapest: het heldenplein

Mijn conclusie over dit plein: Als ge in Boedapest bent, moet ge dat even gezien hebben omdat dat bij Boedapest hoort zoals de groenplaats bij Antwerpen. En dan hop naar het volgende!

Boedapest: het heldenplein

Meer blogposts over Boedapest hier of via deze tag...

3 opmerkingen:

  1. Een Heldenplein hebben ze ook in Heist aan zee. 😎 Maar buiten de naam hebben die 2 echt niks gemeen! Dat tule rokje met de sportschoenen er onder? Toch ook een vrijgezellenavondvierende meid mag ik hopen? 😱

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's en wat een mooie stad. Ik ben er nooit geweest, misschien moet ik er eens heen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helden of niet, ze zijn imposant! Je foto met de vier Aziaten vind ik echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com