vrijdag 17 augustus 2018

Antwerpen: M HKA: Sanguine/bloedrood - Luc Tuymans on Baroque

Nadia Naveau
Nadia Naveau

Ook in eigen land is er natuurlijk veel moois te zien in de musea. Ge moet daar niet persé voor naar 'den vreemde'. 


berlinde de bruyckere
Berlinde De Bruyckere 

Op de moment loopt er bijvoorbeeld een schoon tentoonstelling in het M KHA in Antwerpen, bijeengesprokkeld door LucTuymans. Ik ging er ergens in het begin van de zomer naar kijken met mijn mama.

thea gvetadze
Thea Gvetadze
tobias rehberger
Tobias Rehberger

In de tentoonstelling hingen werken van hedendaagse kunstenaars gecombineerd met werken van oude meesters. 

On Kawara
On Kawara
On Kawara

 Ik vond die combinatie heel plezant om te zien.( Maar van die oude meesters heb ik nauwelijks foto's want je mocht ze niet fotograferen.)

een mug/vampier op mijn bloed - Jan fabre
een mug/vampier op mijn bloed - Jan fabre

Ook hier weer hetzelfde effect als wat ik in mijn vorige blogpost beschreef: hedendaagse kunst is zo verrassend. 

Nadia Naveau
Nadia Naveau

Van spiegels naar opgezette namaakpaarden naar foto's en nog veel meer.


Luc Tuymans is er in geslaagd om een collectie bijeen te sprokkelen van allemaal fijne kunstenaars. 

Fred Bervoets
Fred Bervoets

Mijn favoriet was misschien wel het grote al wat oudere werk van Fred Bervoets. Ik bleef daar maar naar kijken, er was zoveel op te zien! Ik kreeg het alleen niet zo goed op foto. Ge zult zelf moeten gaan kijken :).

Dennis Tyfus
detail uit een werk van Dennis Tyfus

Buiten op de kaaien liep de tentoonstelling nog verder in een grote ronde zeer warme tent.

Edward Kienholz
Edward Kienholz

Het was daar in juli al warm, ik weet niet of je daar nu nog langer dan een paar seconden in kunt blijven zonder flauw te vallen eerlijk gezegd. In de tent een kunstwerk dat mijn adem een beetje benam door de hardheid. Ook dat mag in kunst....

Edward Kienholz
Edward Kienholz

Wil je zelf nog gaan kijken? De tentoonstelling loopt nog tot 16 september en via de website vind je alle nodige info...

yola minatchy
yola minatchy

En vergeet dan ook de vaste collectie niet! 

jan Fabre
Jan Fabre

Meer blogposts over Antwerpen.
Meer blogposts over kunst.

2 opmerkingen:

  1. Ik ga zeker langs bij één van deze exposities! Dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die spiegels! En de portretten en die dame met camera zijn mijn favorieten. Mooie tentoonstelling en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com