woensdag 19 mei 2021

Mijn dessertrecepten verzameld

Mijn dessertrecepten verzameld

Ik ben niet zo'n ervaren dessertenmaakster, ik eet niet zo vaak desserten. Maar een paar receptjes heb ik wel. Bij deze heb ik ze allemaal verzameld in dit blogartikel.

Mijn dessertrecepten verzameld

Eten jullie nog vaak traditioneel in 3 gangen, afsluitend met een dessert? Bij mij gebeurt dat zelden. Eigenlijk alleen af en toe als ik feestelijk op restaurant ga of een etentje organiseer.

In mijn kindertijd aten we wél zo. Eerst soep - voorgerechten nooit overigens - en als afsluiter (vaak wel een tijdje na de hoofdmaaltijd) kregen we altijd nog iets lekkers voorgezet. Mama maakte dan pudding of rijstpap, en anders kregen we aardbeien of rode besjes uit de tuin met een kommetje suiker om ze nog wat zoeter te maken, of een kommetje yoghurt. 

Maar ik geloof dat dat een verdwijnende traditie is. Toch in mijn omgeving.

Mijn dessertrecepten verzameld

Bon, over naar mijn recepten:

Recepten met fruit


Mijn dessertrecepten verzameld
Perencrumble - 2015

Mijn dessertrecepten verzameld
fruitcoctail met een beetje alcohol - 2014

Mijn dessertrecepten verzameld
lichtjes gegrilde sabayon met rood fruit op de wijze van vriend nick - 2014

Mijn dessertrecepten verzameld
peren in siroop op de wijze van Tante Gaby... - 2011

Mijn dessertrecepten verzameld
aardbeienlekkernij - 2011

Bakrecepten


Mijn dessertrecepten verzameld
meringues - 2012

Mijn dessertrecepten verzameld
Pannenkoeken van den boerinnenbond - 2011

Mijn dessertrecepten verzameld
mijn cakerecepten - 2010

Mijn dessertrecepten verzameld
chocoladehapjes naar recept van Touria - 2010

Andere recepten


Mijn dessertrecepten verzameld
ijslolly's - 2012

Mijn dessertrecepten verzameld
tiramisu - 2011

Mijn andere recepten vind je allemaal op deze pagina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com