vrijdag 21 december 2012

recept: (al is de term 'recept' misschien wat overdreven ;) ) ijslolly's

Ik heb tot nog toe 2 keer deelgenomen aan een tupperwareparty.
En elke keer nam ik me voor : ' maar ik koop niks ! '
...
Ik denk dat diegenen die dat ook eens bijwoonden weten wat er vervolgens gebeurde...
En dat kost zoveel !!!

1 van de dingen waarmee ik vervolgens thuiskwam, zijn onderstaande objecten.
Volgens mij iets wat je in veel huishoudens terug vindt, ergens in een ver hoekje van de kast of kelder.
Ik heb er zelfs ondertussen nog bijgekocht op een rommelmarkt !

recept: (al is recept misschien wat overdreven ;) ) ijslolly's

Zelf iets maken wat je ook in de winkel kan kopen, ik vind dat op bijna elk vlak plezant.
Dat was voor mij dan ook de aantrekkingskracht van deze ijslollyvormpjes.
Ik bedacht me dat het zalig moest zijn als je zelf ijslolly's kon maken.
Zelf smaakjes verzinnen, en er gezonde dingen in steken, zonder allerlei bewaarmiddelen en rommel waarvan je niet weet wat het met je doet ...
Ik maakte er met water met een smaakje.
Ik maakte er met yoghurt.
Ik maakte er met versgeperst appelsiensap.
maar dat was allemaal niet lekker.
Wat ik telkens merkte, was  'dat je de smaak er uit zoog '
 en daarna had je nog een waterijslolly over , gewoon puur water.
Dus toen belandden ze bij mij ook in de kast...

recept: (al is recept misschien wat overdreven ;) ) ijslolly's


Tot - niet om reclame te maken maar het was nu eenmaal zo - Chiquita smoothies op de markt bracht. 
Ik kocht dat eens uit nieuwsgierigheid en vond dat wel lekker - zeker de versie met ananas en banaan - maar ook erg duur om zomaar efkens leeg te drinken.
En toen bedacht ik dat dat misschien wel lekker zou zijn als ijsje.
En dat beste dames en heren, lukte wel...

recept: (al is recept misschien wat overdreven ;) ) ijslolly's

Ondertussen probeerde ik het ook met succes met dik vers fruitsap van banaan en appelsien van Delhaize.
En wellicht lukt het met andere smoothies ook.
Ik weet niet wat er inzit waardoor deze vloeistoffen in bevroren vorm de verbinding blijven maken tussen ijs en smaak en lekker blijven.
Misschien propt men daar ook niet  zo'n gezonde dingen  bij om dat te bekomen.
Maar het werkt wel. 
En het is lekker.
Uit zo'n potje van Chiquita kunnen bijna 4 ijsjes.
Ik heb graag zo'n waterijsjes in huis voor als ik heel erg grote dorst heb.
Ik vind zo'n ijsje dan veel dorstlessender dan gewoon drinken.
Ook als ik keelpijn heb, vind ik ze handig.
Koude dingen zijn namelijk veel en veel verzachtender voor je keel dan warme dranken.
Wist je dat eigenlijk ? 
Dat is een tip van mijn huisarts...

recept: (al is recept misschien wat overdreven ;) ) ijslolly's

Hebben jullie die dingen ook in huis ? En wat doen jullie er dan in ? 
Zijn jullie ook al eens naar een tupperwareavond geweest ? 
En hebben jullie je dan ook zo laten verleiden ?

7 opmerkingen:

  1. Ik ging ook eens naar een tupperware-avond bij onze buurvrouw. En ik kocht een slazwieder, van bijna 50 euro. Veel geld voor iets dat we bijna niet gebruiken. De brooddozen zijn dan weer wel hun geld waard.
    Zo'n ijsvormpjes heb ik hier ook nog (gekregen), maar dan de oude versie van toen ik klein was. Nog niet gebruikt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 50 euro voor een slazwierder ???
      Da's gewoon zo erover dat het grappig wordt!

      Verwijderen
  2. ik denk dat het voor mij nu zeker 20 jaar geleden is dat ik de laatste keer een party bezocht, maar had dan ook binnen een paar jaar ik weet niet hoeveel spullen ervan hihi

    deze heb ik toevallig NIET,leuk te lezen wat je erin doet

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tupperware!!! Ik durf nooit te gaan, als ik dan ga, zonder iets te kopen. Want dan vind ik dat jammer vr de organiserende partij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die heb ik ook nog liggen hier!
    Heel wat jaartjes gebruikt al.
    Ik doe er vaak vers fruit in met een beetje room.
    Wel even pureren in de blender!
    Heerlijk en gezond.
    Voor een lichte versie, fruit met water.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wist niet dat het nog steeds bestond!!!
    en ja deze ijsvormpjes had ik ook.. eerst gewoon van een onbekend merk..
    en later die van tupperware.
    maar die parties bezocht ik wel 30 jaar geleden!
    en ja.. heel veel gebruikt deze vormpjes!
    en ook met gewoon limonadesiroop en water, hoor!
    als je dubbellikkers koopt zuig je immers ook de smaak er uit.. en het ijs blijft!
    mijn kinderen waren niet zo verwend dat ze het erg vonden.. en ik vond het ook niet erg.
    ook maakte ik soms een "luxe" variant, door er goedkope yoghurtdrank in te doen en dat te bevriezen.
    of gewone yoghurt met een scheut siroop.
    of zelfgemaakt sap van de bramen uit mijn tuin waar ik flink wat suiker aan had toegevoegd.
    ik heb ze 20 jaar met plezier gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor de tip!
    gewoonlijk maakte ik ze ook met fruitsap of water met grenadine, maar je zuigt er inderdaad al snel de smaak uit...
    ik ga het zeker eens proberen met smoothies :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com