maandag 12 juli 2021

Geklets: over mijn zomervakantieplannen, de 2de prik, mijn zomerblogpauze en fijne en minder fijne linkjes ...


Ik loop de voorbije dagen opvallend vrolijk rond en dat heeft alles te maken met de start van mijn zomervakantie. Niet dat ik mijn werk niet graag doe, maar zelf helemaal eigenaar zijn van mijn tijd is toch een gegeven waar ik zeer blij van word. Ik heb zicht op een zomer vol fijne dingen en grabbel nog net mijn laatste restje goesting bijeen voor een laatste blogpost vooraleer ik er ook hier weer effe tussenuit ga. 

Weer een prik!

Een tijdje geleden kreeg ik prik 2. Ik verwachtte hetzelfde effect als de eerste keer maar dat viel deze keer helaas dik tegen: 's nachts werd ik wakker van de koorts en ik heb toch dik 2 dagen goed ziek in mijn bed gestoken. Ik had net een dagje vakantie genomen om naar Brussel te treinen, maar verder dan wat Netflix kijken in bed kwam ik niet. 
Overigens vond ik dat ziek zijn helemaal niet zo erg: ik wist waar het van kwam en wist dat het over zou gaan. Ik heb geen seconde spijt gehad dat ik prik 2 heb laten zetten. Het was immers ter bescherming van mezelf en bij uitbreiding ter bescherming van heel de samenleving, en daar heb ik een paar daagjes ziek in bed wel voor over. 
Het feit dat ik nu volledig gevaccineerd ben, heeft overigens mijn gedrag niet echt veranderd. Maar het maakt wel dat ik me terug wat met een geruster gemoed buiten de deur begeef. 

Vakantieplannen

Vorig jaar trok ik in mijn zomervakantie een beetje tot mijn verbazing naar Praag omdat die reis al geboekt was voor er van corona sprake was en ze tegen mijn verwachting in ook gewoon door bleek te gaan.

En ook deze zomer trek ik de landsgrenzen over en neem ik een goede oude gewoonte weer op door een kleine week naar Parijs te treinen. Ik was dat eerst niet van plan omdat ik wat opkeek tegen het heelder dagen rondlopen in de hitte met mondmasker op - met wat pech kan het namelijk heel heet zijn in Parijs.  Maar toen bleek dat de mondmaskerplicht op straat in Parijs afgeschaft werd, kwam de goesting om te gaan toch weer terug en dus hakte ik de knoop door en bestelde mijn treinticketten. 

Ik zou overigens mijn goesting wel onderdrukt hebben moest ik nog niet gevaccineerd zijn. Dan zou ik me toch liever niet in de drukte van een grootstad wagen met het risico ergens een besmetting op te lopen. Ik heb 2 jaar geleden tijdens mijn kerstreisje naar Parijs ondervonden hoe gemakkelijk je ziek kan worden door gewoon rond te lopen in een stad. 
Ik ga wel proberen om op een iets andere manier rond te lopen in Parijs dan andere jaren: niet te vaak de metro gebruiken, veel in parken en op pleintjes rondzwerven, wat meer picknicken, dat soort dingen... .

Ik ga ook nog enkele dagen een andere landsgrens over: richting Duitsland. Deze keer in gezelschap: met name mijn lief. We gaan er in Trier de bossen wat verkennen. Sinds we dat in Eupen voor het eerst samen deden hebben we de goesting te pakken om dat wat meer te doen. Ken je Trier en omgeving een beetje en heb je goede tips van dingen de we daar zeker moeten doen? Laat het dan zeker weten!

Geklets: over  mijn zomervakantieplannen, de 2de prik,  mijn zomerblogpauze en fijne en minder fijne linkjes ...

Blogpauze

Ik ben echt zeer content dat ik enkele jaren geleden besliste om tijdens mijn vakanties een blogpauze in te lassen. Het me zelf opgelegde ritme van 3 blogpost per week zet toch altijd een beetje een druk op me en neemt bovendien zeer veel tijd in beslag. Ik ben tijdens mijn vakantie wel met mijn blog bezig en schrijf dan alvast wat artikelen voor de komende maanden. Maar omdat het niet tegen een tijdsdruk moet, gaat dat een pak relaxter en dat is eigenlijk veel plezanter. Hier valt dus de komende tijd niks nieuws meer te lezen, maar er staat natuurlijk genoeg op mijn blog om je tijd te vullen met wat rondstruinen hier moest je daar zin in hebben. In september neem ik de draad weer op.

Geklets: over  mijn zomervakantieplannen, de 2de prik,  mijn zomerblogpauze en fijne en minder fijne linkjes ...

Linkjes

  • Ik heb onlangs echt zwaar nostalgisch zitten kicken op de reeks 'het beste van 50 jaar Toppop' op NPO-start. Ik was als prille tiener een grote fan van dit programma: Toppop was het hoogtepunt van mijn week. Muziek was toen nog meer dan nu erg belangrijk voor mij. En ik wilde geen noot missen van de nieuwe liedjes die toen verschenen. Natuurlijk was - ook toen al - niet alles wat er te zien was even hard mijn smaak. Zo hield ik niet echt van BZN en Andre Hazes of Normaal. Maar bij het zien van dit programma merkte ik dat ik zelfs bij die liedjes nog erg goed de beelden en de noten herkende. Ik denk niet dat ik ooit andere TV-programma's heb gezien die zo hard in mijn geheugen zijn gegrift. Ik heb alle afleveringen  van deze terugblik er in een paar avonden doorgejaagd en was content dat het me lukte om tegen het beleid van NPOplus in toch een maand gratis lid te worden zodat ik ook seizoen 2 kon zien. Ik vreesde effe dat dat niet zou lukken omdat ik de boodschap kreeg dat dat enkel kon voor inwoners van Nederland, maar het bleek ook vanuit België geen probleem om een (1 maand gratis) abonnement te nemen op NPOplus. 
    Ik probeerde mijn lief mee te laten genieten van dit zwaar nostalgisch kicken toen we tussen 2 voetbalmatchen in effe tijd hadden voor een halve aflevering, maar dat werkte totaal niet: hij had niet dezelfde herinneringen aan dit programma, had er zelden naar gekeken en kreeg het zwaar op zijn heupen van het gekwebbel van de BNers en het afknippen van de liedjes die bij het programmaformat hoorden. Raar genoeg kon ik in zijn gezelschap ook niet voorbij dat gekwebbel - dat eerlijk gezegd vaak echt geen nut had -  kijken. Maar eens ik weer op mijn eentje keek, zat ik terug als klein Mieke op het puntje van mijn stoel uit te kijken naar het volgende nummer.  Ik genoot overigens vooral van de nummers uit wat mijn persoonlijke hoogdagen van Toppop waren, namelijk de 2de helft van de jaren 70 en de prille jaren 80. 
  • Een wat mij betreft 'must see' van Nederlandse makelij was deze ontluisterende en choquerende reportage "samenzwevers". Ik kom uit een milieu waar - vooral vroeger - nogal wat "spirituele zwevers" rondliepen en was niet verbaasd dat in die middens op een andere manier gekeken wordt naar corona en vaccins. Maar dat ze zo ver zouden gaan door extreem rechts gedachtengoed te omarmen of relativeren met de zoveelste complottheorie was toch een (onaangename) verrassing voor me ... Wees gewaarschuwd: hier word je niet vrolijk van, maar het lijkt me in een wereld van toegenomen extreem rechts gedachtengoed belangrijk om te weten dat er ook in die hoek gevaar voor onze samenleving schuilt. 
  • Op Netflix genoot ik van de sprookjesachtige serie 'sweet tooth' , van "Lupin" en  van de laatste afleveringen van "the vikings"
  • Ik ben in blijde verwachting van een explosie van bloemen want mijn dahlia's krijgen knoppen! Al googlend op zoek naar wat voorpret kwam ik terecht op de fijne webstek  "plukbloem". De dame achter deze blog publiceert een hoop handige info over bloemen en hun plukbaarheid en maakt daar bovendien mooie foto's van. Dat wordt er eentje voor in mijn  wat stilgevallen reeks 'blog in de kijker'
Geklets: over  mijn zomervakantieplannen, de 2de prik,  mijn zomerblogpauze en fijne en minder fijne linkjes ...


Zo. rest me nog jullie een deugddoende fijne zomer te wensen! In september ben ik terug!

Geklets: over  mijn zomervakantieplannen, de 2de prik,  mijn zomerblogpauze en fijne en minder fijne linkjes ...

Meer geklets via deze tag ... 

12 opmerkingen:

  1. Ik wil jou ook een hele fijne zomer wensen en veel plezier tijdens je uitstapjes. Je komt vast weer terug met mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie!! Dan kunnen wij weer genieten van mooie Parijs foto's in september :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier in heerlijk Parijs. Hopelijk komen wij er dit jaar ook weer. Jouw lijstje tips ligt al klaar.
    Bon voyage!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Have a wonderful trip to Paris and Germany! The conspiracy theorists are such a shock here as well. They are risking their lives on misinformation. I so enjoyed you cat photos.

    Michelle
    https://mybijoulifeonline.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne vakantie en bedankt voor het noemen van plukbloem.nl!

    Groetjes Willine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ¡Qué lindo leerte!Dejo muchos cariños. ..

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com