vrijdag 9 juli 2021

DIY oorbellen/earrings 'oregano'

 DIY oorbellen/earrings 'oregano'

Ik heb een aantal favoriete kleurencombinaties: turkoois met rood of oranje bijvoorbeeld, of geel en fuchsia. Maar ook van de combinatie van vandaag - paars en groen - hou ik veel.   

I have some favorite colour combo's: turquoise and red of orange, Or yellow and fuchsia. And I also like the combination in today's pair of earrings: green and purple.

DIY oorbellen/earrings 'oregano'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 paarse langwerpige glaskraal/large purple oval glass beads
  • 2 x 1 groene geribbelde bicone kraal/green ribbled bicone bead
  • 2 x 4 paarse bicone kralen/purple bicones
  • 2 x 9 groene bocine kraaltjes/green bicones
  • 2 x 11  bolletjesnietstiften/ball pins
  • 2 x 1 grote nietstift/large head pin
  • 2 x 4 stukjes metaaldraad/pieces of metak wire
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings 'oregano'

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak onderstaande hangertje, zijnde/make the pendants as shown at the picture
  • 8 hangertjes van 1 kraaltje. Rijg daarvoor 1 kraaltje aan een netstift en maak een oogje/8 pendants with 1 bead= strng1 bead onto a head in and make a loop.
  • 1 hangertje met 2 kraaltjes. Rijg daarvoor 1 kraaltje aan een nietstift en maak een oogje  + rijg een kraaltje aan een eindje metaaldraad, maak een oogje aan elke kant en bevestig beide stukjes aan mekaar/1 pedant with 2 beads: string 1 bead on to a head pin and make a loop + string 1 bead onto a piece of wire and make a loop at each end + connect them both.
  • 1 hangertje met 3 kraaltjes. Rijg daarvoor 1 kraaltje aan een nietstift en maak een oogje  + rijg 2 maal een kraaltje aan een eindje metaaldraad, maak een oogje aan elke kant en bevestig de drie stukjes aan mekaar/1 pedant with 3 beads: string 1 bead on to a head pin and make a loop + string 2 times  1 bead onto a piece of wire and make a loop at each end + connect them all.
 

Rijg de grote ovalen kraal aan een nietstift en maak een oogje/string the large oval bead onto a head pin and make a loop.


Maak een groot open oogje aan het laatste stukje metaaldraad. /Make a large open eye onto a piece of wire. 


  • Hang aan het open oogje: 4 kleine hangertjes + hangertje met 3 kraaltjes + grote kraal + hanger met 2 kraaltjes + 4 kleine hangertjes en sluit/attach onto the open eye: 4 small pendants + pendant with 3 beads + 1 big bead pendant +1 pendant with 2 beads + 4 small bead pendants and close.
  • Rijg de groene kraal aan het stukje metaaldraad en maak een oogje. String the green bead onto the piece of metal wire and make a loop.

Bevestig een oorhaakje en oorbel 1 is klaar.
Attach ear wire and earring 1 is done.


Maak er nog eentje in spiegelbeeld en pronk!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'oregano'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

4 opmerkingen:

  1. Mooi! Ook één van mijn favoriete kleurencombi's. Turkoois met rood of oranje hou ik ook van. Ik zag eens iemand gekleed in brique oranje met aubergine, dat vond ik ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com