dinsdag 17 augustus 2010

Gemaakt: 'frisse zomeravond'-cape

Eerlijk gezegd : ik hou van zwoel zomerweer, maar toch ga je me niet horen klagen over deze wat killere regenachtige dagen.
Vooral niet omdat ik toch niet buiten hoef wegens vakantie ;) .
En wat regen is goed voor de natuur en is eigenlijk best ook wel gezellig.


Maar toch wordt het dan 's avonds net iets te kil. En bovendien is knus-in-de-zetel-zitten aangenamer met iets warm zachts rond/op/onder je.

Wegens gebrek aan echte warme zachte katten heb ik alvast mijn zelfgebreide warme cape bovengehaald :

'frisse zomeravond'-cape
voorkant


'frisse zomeravond'-cape
detail

'frisse zomeravond'-cape
achterkant
Ik maakte ze een paar jaar geleden al en vind het een prachtig ding, al zeg ik het zelf.
En inderdaad zeer geschikt om weg te duffelen in de zetel of om op een frissere zomeravond toch halsstarrig buiten te kunnen blijven zitten met een kop stomende thee ( met een elixirreke erbij bijvoorbeeld ;) )

Ik heb het patroon hiervan ooit eens ingescand en omdat het ook al een paar jaar oud is lijkt me dat er geen belemmering is om het met jullie te delen :



( als je op de foto klikt, wordt hij groter )

En uiteraard is deze cape vooral in de winter echt zalig en handig. Als je er nu aan begint, is hij zeker tegen dan klaar ;) !

Meer blogposts met tutorials hier ...

2 opmerkingen:

  1. hallo wat ist het mooi.
    Ik houw van deze cape's.En heb zelf ook entje.Maar ja niet zelf gemakt...

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is inderdaad prachtig
    en al houd ik enorm van felle kleurtjes, het is enorm knap met dit wit/zwart/grijs!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com