vrijdag 6 september 2024

DIY - oorbellen/earrings "Ciri"

DIY - oorbellen/earrings "Ciri"

Ik wilde eens bellen maken met een combinatie van deze gouden onderdelen. En ik diepte deze mooie kraaltjes op uit mijn doos met edelsteenkralen. Geen idee trouwens over welke soort van edelsteen het hier gaat. 

I wanted to make a pair of earrings with the combination of these golden coloured parts. And in my box with gem stone beads, I found these green beads to combine with the golden parts. No idea what kind of gem stone they are made of ... . 

DIY - oorbellen/earrings "Ciri"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 gouden ringen met 3 + 1 gaatjes/golden connectors with 3 + 1 holes
  • 2 x 4 langwerpige connectors met 2 gaatjes/long connectors with 2 holes
  • 2 x 8 kleine eenvoudige gouden kralenkapjes/small simple golden bead caps
  • 2 x 4 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 4 nietstiften/head pins

gereedschap/tools

Maak 3 hangertjes met de kraaltjes en de kralenkapjes. Rijg aan een nietstift: 1 kralenkapje + 1 kraal + 1 kralenkapje en maak een oogje.
Maak 1 tussenstukje met het vierde kraaltje: Rijg opnieuw 1 kralenkapje + 1 kraaltje + 1 kralenkapje aan en maak aan elke kant een oogje.

Make 3 pendants with the beads and the bead caps. String onto a head pin: 1 bead cap + 1 bead + 1 bead cap and make a loop.
Make a connector with the fourth bead: again string 1 bead cap + 1 bead + 1 bead cap onto a head pin and make a loop at each side.

Bevestig een lange connector aan elk gaatje van de ronde hanger.
Attach a long connector at each hole of the round connector.


Gebruik de connector met kraaltje om een oorhaakje en de bovenkant van de ronde connector met mekaar te verbinden.
Use the bead connector to attach ear wire onto the upper long connector.


Bevestig de 3 kralenhangertjes aan de 3 nog vrije gaatjes van de lange connectors. Oorbel 1 is klaar.
Attach the 3 bead pendants onto the 3 still free holes of the long connectors.
Earring 1 is done.


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY - oorbellen/earrings "Ciri"

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com