woensdag 4 september 2024

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Guerrilla Beehive - Anne Marie Maes

Een tentoonstelling vol dieren, dat moest ik zien! Dus nam ik mijn trouwe museumcompagnon - zijnde mijn mama - bij de arm en dook het museum in.

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Sue Coe
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Sue Coe
In het MUKHA - het museum voor hedendaagse kunst in Antwerpen - hebben ze een hoop kunstwerken bijeen gesprokkeld waarin ze dieren, onze relatie tot dieren en hoe we met dieren omgaan en zij met ons in de aandacht zetten.

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Bee skeleton - Anne Marie Maes
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Bee Tongue - Anne Marie Maes

Uiteraard was dat bijwijle schattig, maar ook soms ongemakkelijk en confronterend. 

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Lin May Saeed
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Dafna Maimon



Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Galaxy on strings door Tomas Saraceno

En soms zag ik eerlijk gezegd het verband niet met het thema. 

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Aleksandra Waliszewska
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Aleksandra Waliszewska
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Elen Braga
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Elen Braga

Ik moest me ook net iets meer dan anders inhouden om de werken niet aan te raken want sommigen zagen er erg knuffelachtig uit.

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Crocodile Dandy - Liuz Lazaro matos
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Lin May Saeed
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Rosanna Paulino

Het bleek een interessante collectie van uiteenlopende aard. 

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Plushiannnoo InWiennnnn - Charlemagne Palestine

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA

Ze speelden ook het jungleboek af en het is dat ik niet comfortabel meer kan zitten op de grond op wat kussens want ik had me er anders met plezier even voor neergezet. 

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
de vogeltjesmarkt - Panamarenko

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA

Op het einde doorspitte ik nog effe de vaste collectie want ook al is die 'vast', die verandert toch af en toe. 

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Panamarenko

Ik zag er oa een werk van Panamarenko dat ik al eens eerder zag. Dit was overigens niet het enige werk van Panamarenko op deze tentoonstelling dat ik al eerder zag op een andere plek.  

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Stephen Willats - Concrete Window
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Nadia Naveau
En toen hadden we honger en gingen we - voor het laatst helaas want het restaurant sluit voorgoed de deuren wegens tijd om op pensioen te gaan - lekker eten in het Indonesisch restaurant Kartini dat al verschillende decennia met tussenpozen op bezoek van ons kan rekenen.

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Adrien Tirtiau
Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
Adrien Tirtiau

Wil je de tentoonstelling ook eens zien? Dat kan nog tot 22 september. Meer info op deze website.

Antwerpen: 'Dierenleven' in het MUKHA
The truth is out there - Winnie Claessens

Meer blogartikelen over kunst via deze tag ...
Meer blogartikelen uit Antwerpen op deze pagina ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com