woensdag 24 april 2024

Malta: nog katten!

Malta: nog katten!

Ge gaat nog een overdosis katten krijgen want hier ben ik opnieuw met een lading Maltese katten!

Malta: nog katten!

Zo was er die kat die ik tegenkwam toen ik terug naar het vissersdorpje Marsaxlokk stapte. Mijn lief besloot het wat avontuurlijker te maken door op de kliffen door de natuur terug te stappen van waar we kwamen, maar ik vond dat een beetje te onbetrouwbaar en koos ervoor langs de weg terug te gaan. En maar goed ook want anders zou ik deze kat niet tegen gekomen zijn :D . 

Malta: nog katten!

Die lag, zich van niks aantrekkend en de wereld rondom haar negerend, te slapen naast een boom in het midden van het voetpad. Toen ze mij zag naderen reageerde ze door te beginnen kronkelen en dus gaf ik ze flink wat aaitjes overal waar ik bij kon. Dat vond ze bijzonder plezant aan haar reactie te zien. Wat een schoonheid hé! Ik heb ze dan ook uitgebreid gefotografeerd :p én gefilmd

Malta: nog katten!

In Marsaxlokk wonen ook wat katten. En die weten ook goed waar ze moeten zijn voor wat lekkers en wat aaitjes ...

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

Vlakbij villa Frére (waarover later meer)  kwam ik achter een muurtje op een klein binnenplaatsje ook een drietal katten tegen. Ze leken wel in de gevangenis te zitten zo achter die tralies. Maar ze werden er vooral lekker verwend want ook daar stonden kattenhuisjes vol zachte bedjes...  .

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

Her en der op straat kwamen we er ook af en toe tegen ... .

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

Onderstaande poes zat onverstoorbaar naast een groepje mensen op een muurtje mee te wachten op de komst van de ferry van Valletta naar Siema. Ze deed maar alsof want ze stapte niet mee op :).

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

In St Julian's Bay in Sliema zagen we in februari een heel zwangere poes van het zonnetje genieten op een bootje dat op het droge lag. In november ben ik er terug gaan kijken of ik ze opnieuw tegenkwam, bij voorkeur met een roedel pubers, maar helaas was er toen geen kat meer te bespeuren op die plek. 

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

En ze had wel zin in een klein  knuffeltje.

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

Onderstaande lag wat verder op te luieren op een achtergelaten stoel. Zou dat de papa zijn? 

Malta: nog katten!

Ook deze 2 kwamen we ergens onderweg tegen in een afgelegen wat verwaarloosd hoekje. Een perfecte plek om wat rond te hangen als straatkat. 

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

Morgen nog een lading en dat stop ik er mee! Beloofd! 

Malta: nog katten!Malta: nog katten!

Meer katten via deze tag ... 
Meer Malta op deze pagina of via deze tag ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com