woensdag 13 maart 2024

Malta: Marsaxlokk

Malta - Marsaxlokk

Zullen we (eindelijk) eens naar Malta gaan? Ik ben daar namelijk in 2023 twee keer geweest en heb daar nog maar 2 keer iets over geschreven! En daar valt zoveel over te vertellen!

Malta - Marsaxlokk

Malta - Marsaxlokk

Mijn lief heeft het wat moeilijk met de lange wintermaanden en gaat dan graag op zoek naar zon en warmte. En ik laat me graag meevoeren.

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Hij was al een paar keer in Malta geweest en zei al jaren dat ik daar eens mee naartoe moest. En zo komt het dat we in februari 2023 samen naar dit zonnig eiland vlogen.

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

We hadden er een heerlijke vakantie. Maar na enkele dagen werd ik ziek waardoor ik de laatste dagen van ons Maltatripje slapjes in mijn hotelbed of op een terrasje vlakbij doorbracht terwijl mijn lief verder het eiland in trok op zoek naar mooie plekjes.

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Toen de warme zomerdagen achter ons lagen en de winter weer in aantocht was, kriebelde de nood aan warmte en zon weer erg en dus besloten we opnieuw naar Malta te gaan. Zo kon ik ons lijstje van de eerste keer alsnog afwerken. En zo geschiedde. Ook in maart bleek het er heerlijk warm (soms té zelfs).  

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

En ook deze keer liep het niet zonder slag of stoot: deze keer was het mijn lief die halverwege de week ziek in bed lag en ik die dan maar op mijn eentje verder het eiland exploreerde. 

Malta - MarsaxlokkMalta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Het ziek zijn van mijn lief had wel 1 voordeel: hij ontdekte de geneugten van aan het zwembad liggen. Niet dat hij ging zwemmen, maar het zwembad van het hotel lag wat hoger tegen de waterlijn van de zee. Je had er vanop de strandstoelen een geweldig zicht over de roerige golven en je kon er lekker wat liggen soezen met het geluid van de golven die tegen de rotsen sloegen op de achtergrond. Het was er in maart ook nog erg rustig. Dus spendeerden we ook enkele uurtjes op een ligbed - voor mijn lief de allereerste keer dat hij dat deed - ,  met boek en koffietje, lekker in het zonnetje. En ik liet me zelfs verleiden tot een plonsje in het zwembad, al hield ik dat al snel voor bekeken want het water was nog erg koud en er stond een windje dat niet zo goed aanvoelde na dat koude waterbad. 

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Ik had al een paar maanden geleden veel foto's afgemaakt van ons eerste reisje naar Malta maar ik besloot om toch eerst alles af te maken alvorens er blogartikelen over te schrijven om herhaling te vermijden. Ik liep namelijk meer dan eens rond in Sliema en Valletta, en we bezochten beide keren het kattenpark, het kattenvissersdorpje en de 3 cities. En zo kan ik daar telkens in 1 blogartikel over vertellen. 

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Katten hebben we tot mijn grote vreugde veel gezien op dit eiland. En zowel Valletta en Sliema (waar we verbleven) en de verschillende dorpjes en steden die we bezochten vond ik mooi en zeer fotogeniek. We bezochten ook opgravingen, en natuur, en een gerestaureerde oude tuin, en we aten vooral tijdens ons tweede reisje lekkere dingen. En dat alles met zicht op een staalblauwe heldere zee.

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Ons verplaatsen deden we met de bus of de ferry. Dat laatste vond ik elke keer weer een traktatie, zo op dat water meegevoerd worden naar de overkant met zicht op de skyline van de plekken die we achterlieten of die we naderden. 

Malta - MarsaxlokkMalta - MarsaxlokkMalta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

1 van de dorpjes die we bezochten was het vissersdorpje van op de foto's van vandaag: Marsaxlokk. Dit dorpje is niet erg groot: het heeft een klein haventje met felgekleurde vissersbootjes en wat restaurants met zicht op zee. En er was net een toeristenmarkt gaande.

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

We bleven er niet erg lang: net genoeg voor een lekkere lunch en na nog een uitstap nog een grote kop koffie vooraleer weer op de bus te springen richting Sliema en het hotel.

Malta - Marsaxlokk

En veel valt er niet te vertellen over dit pittoreske plekje. Want er is niet zoveel te doen naast naar de zee staren of terrasjes doen. Dat is ook niet erg, soms is dat meer dan genoeg.

Malta - MarsaxlokkMalta - Marsaxlokk

Wil je er ook eens naartoe. Marsaxlokk ligt hier.
Ik bezocht dit dorpje op 4 november 2023.
Meer blogartikelen over Malta via deze tag ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com