vrijdag 15 maart 2024

DIY - oorbellen/earrings "Katarina"

DIY - oorbellen/earrings "Katarina"

Toevallig kwam het er eindelijk eens van om een asymmetrisch paar oorbellen te maken. Want terwijl ik bel 2 in korte vorm aan het maken was, viel het me ineens op dat het ook tof zou zijn om ze in het lang te maken. Ik overwoog al om oorbel  ook te vermaken toen ik ineens bedacht dat het extra tof zou zijn om een kort en een lang te maken. Ik ben zeer blij met het resultaat!

This asymmetric pair happened by accident: while making the second short one I realised the long version would be nice too. I was planning to change the short one when I suddenly realised it would look great to make a short and a long one. And I like the result!

DIY - oorbellen/earrings "Katarina"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 grote fancy picasso biconekraal/ big fancy bicone picasso bead
  • 2 x 1 kleine fancy picasso biconekraal/small fancy bicone picasso bead
  • 2 x 2 donkerblauwe firepolished Tsjechische rondel kraal/Dark blue fire polished Czech disc bead
  • 1 x 1 klein doorzichtig facetkraaltje/small crystal clear faceted bead
  • 2 x 2 grote nietstiften/big head pins
  • als je nietstiften niet groot genoeg zijn: een eindje metaaldraad/in case your head pins are not long enough: a piece of metal wire
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY - oorbellen/earrings "Katarina"


ZO MAAK JE HET/DIY

Oorbel 1: rijg aan de nietstift: 1 grote kraal + 1 blauwe kraal en maak een open oogje een eindje verderop.
Oorbel 2: rijg aan een nietstift of aan een eindje metaaldraad: 1 blauwe kraal + 1 grote kraal + 1 klein gefaceteerd kraaltje en maak een open oogje.

Earring 1: string onto a head pin: 1 big bead + 1 blue bead and make a loop a while further with the head pin.
Earring 2: string onto a head pin or onto a piece of metal wire: 1 blue bead + 1 big bead + 1 small faceted bead and make a loop at each end.


Oorbel : rijg aan een nietstift of aan een eindje metaaldraad: 1 kralenkapje + 1 kleine picassokraal + 1 kralenkapje en maak een oogje
Oorbel 2: Rijg aan een nietstift: 1 kralenkapje + 1 kleine picassokraal + 1 kralenkapje en maak een oogje.

Earring 1: string onto a head pin or on a piece of metal wire: 1 bead cap + 1 small picasso bead + 1 bead cap and make a loop.
Earring 2: string onto a head pin: 1 bead cap + 1 small picasso bead + 1 bead cap and make a loop.


Bevestig de 2 componenten van oorbel 1 aan mekaar, bevestig een oorhaakje en oorbel 1 is klaar.
Connect both parts of earring 1, attach ear wire and earring 1 is done.


Bevestig de 2 componenten van oorbel 2 aan mekaar, bevestig een oorhaakje en oorbel 2 is ook klaar... 
Connect both parts of earring 2 and attach ear wire -> earring 2 is also done!



Hang ze aan je oren en straal!
Wear them and shine!

DIY - oorbellen/earrings "Katarina"


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com