vrijdag 5 april 2024

DIY - oorbellen/earrings "klavertje 4"

DIY - oorbellen/earrings "klavertje 4"

Ik vind het nog altijd raar hoe ik ineens terug zin had in zilver. Zo ook in dit sprankelend paar oorbellen.

I still find it very strange how I suddenly had a new interest in silver. As in this sparkling pair of earrings .  

DIY - oorbellen/earrings "klavertje 4"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 klavertjesvormig zilveren tussenstuk/clover shaped silver connector
  • 2 x 1 langwerpig kralenkapje/longue shaped bead cap
  • 2 x 1 kristalkleurige wat raar gevormde gefaceteerde kraal/cristal clear a bit strange shaped faceted glass bead
  • 2 x  2 gefaceteerde ronde roze kralen/faceted round rose beads
  • 2 x 2 gefaceteerde rookkleurige toepiekraaltjes/faceted smoke coloured toupie beads
  • 2 x 4 zilveren kralenkapjes/silver bead caps
  • 2 x 3 nietstiften/head pins
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY - oorbellen/earrings "klavertje 4"

ZO MAAK JE HET/DIY


Rijg de kristallen kraal en de kralenkap aan de nietstift en start met het maken van een gesloten oogje. Bevestig voor het sluiten van het oogje de klaverconnector.
String onto a head pin: 1 cristal bead + 1 silver large bead cap and start with making a wired loop. Before closing it, attach the clover connector.


Bevestig aan het tegenover liggende lusje de oorhaak.
Attach ear wire onto the connector.


Maak 2 identieke hangers: rijg aan een nietstift 1 toupie kraal + 1 kralenkapje + 1 roze kraal + 1 kralenkapje en sluit. 
Make to identical pendants: string onto a head pin 1 toupie + 1 bead cap + 1 pink bead + 1 bead cap and make a loop.


Bevestig de hangers naast de grote hanger aan de klaverconnector. Oorbel 1 is klaar. 
Attach them both next to the big pendant onto the clover connector. Earring 1 is done. 



Maak er no eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY - oorbellen/earrings "klavertje 4"


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg geslaagd! Ik vroeg me al af hoe u de klavertjes gemaakt had, tot ik ze kant en klaar op de onderdelenfoto zag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het let het juiste materiaal niet moeilijk is om zelf te maken (gewoon een soldeerbout nodig of zo?) .

      Verwijderen
  2. You have such a good eye for using findings and components!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com