vrijdag 6 oktober 2023

DIY oorbellen/earrings 'kubisme'

DIY oorbellen/earrings 'kubisme'

Een collectie (nep?)parelmoeren vierkantjes, in verschillende kleuren en van elk minstens 2. Op mekaar gestapeld vond ik ze erg leuk. Dus toverde ik ze om naar bellen, al zijn ze eerlijk gezegd net wat zwaar om lang comfortabel te kunnen dragen.

A colelction of (fake?) pearl squares, in a varaiation of colours and at least 2 of each colour. In a pile they looked very cute zo I transformed them into earrings. But to behonest: they are a bit heavy weighted to wear for a long time.

DIY oorbellen/earrings 'kubisme'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 11 vierkante schijfjeskralen  in verschillende kleuren/square shaped disc beads in various colours
  • een aantal rocailles om het te grote gat van de vierkante kralen op te vullen/some seed beads to fill the bit to large holes of the disc beads
  • 2 x 2 kleine buttonkraaltjes/small button beads
  • 2 x 2 nietstiften/ball pins
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools


DIY oorbellen/earrings 'kubisme'

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg de kralen aan de nietstift. Vul ook de gaatjes op met de rocailles.
String the disc beads onto the head pin. Fill the holes with seed beads.


Ik reeg ze aan met het grootste schijfje in het midden.
I made sure the biggest disc bead came in the middle.


Maak een gesloten oogje.
Make a wired loop.


Ik vond het mooier om de schijfjes wat te draaien zodat ze wat springerig op mekaar lagen. 
Bevestig een oorhaakje en oorbel 1 is klaar.
I liked it more to turn the disc beads a bit, it looked more funny. Add ear wire and earring 1 is done.


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'kubisme'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com