woensdag 26 april 2023

Luxemburg: de Kallektuffquell

Luxemburg: de Kallektuffquell

Afgelopen zomer reden mijn lief en ik enkele dagen naar Luxemburg om wat te genieten van een bosbad. Maar omdat het zo heet was, besloten we de fysieke activiteit wat te beperken en onze geplande wandeling in kleinere stukjes te doen.

 Luxemburg: de Kallektuffquell
Luxemburg: de Kallektuffquell

1 van de stukjes leidde ons via een plezant houten vlonderpad tot aan een watervalletje met bron.

Luxemburg: de KallektuffquellLuxemburg: de Kallektuffquell

Het vlonderpad volgde de loop van het riviertje de "Zwarte Ernz". Naast het riviertje en het vlonderpad liep een rijweg maar gelukkig werd die niet druk bereden zodat we ons toch helemaal konden smijten op het bos.

Luxemburg: de KallektuffquellLuxemburg: de Kallektuffquell

Onderweg staken we het riviertje hier en daar over en zag ik de meest wonderlijke insectjes op het water lopen. Stadsmens zijnde ben ik enthousiast over elk beestje en plantje dat ik tegenkom en nog niet ken  :).

Luxemburg: de Kallektuffquell
Luxemburg: de Kallektuffquell

Ik zag ook een mysterieus kastje met mos hangen tegen een rotswand, zeer benieuwd wie er een onderkomen in heeft gevonden maar ook wie het er waarom heeft gehangen. 

Luxemburg: de Kallektuffquell
Luxemburg: de Kallektuffquell

Onderweg zagen we ook nog een grote stenen trap aan de overkant van de rivier. 

Luxemburg: de KallektuffquellLuxemburg: de Kallektuffquell

Het pad tussen de parking en het einddoel was niet erg lang, nog geen kilometer schat ik. En op het einde werden we beloond met een zeer mooie mossige rots waarvan het water neerviel in een bassin dat er gezien de hitte zeer uitnodigend uit zag. Het water was zeer helder en leek erg verfrissend. Ik had helaas geen zwemgerei bij, want anders zou ik er mijn oververhitte lijf met plezier even ingedompeld hebben.

Luxemburg: de KallektuffquellLuxemburg: de Kallektuffquell

En ook hier zag ik weer de éne na de andere trol tussen de rotsen liggen. Echt waar: zeg nu zelf!:

Luxemburg: de KallektuffquellLuxemburg: de Kallektuffquell

Wil je er ook eens naartoe? De bron is hier gelegen.
Wij bezochten deze plek op 14 augustus 2022.

Luxemburg: de Kallektuffquell

Meer blogartikelen over Luxemburg via deze tag...
Meer blogartikelen met een bos in de hoofdrol via deze tag ...

1 opmerking:

  1. Prachtig die waterval over dat mos!
    Het bijzondere beestje is een schaatstenrijder (Gerris sp.).

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com