woensdag 11 januari 2023

Gelezen in 2022

Ik doe niet (meer) aan goede voornemens of aan lijstjes. Werken met lijstjes heeft ongetwijfeld zijn voordelen, maar bij mij zorgen ze vooral voor stress. 
Maar sinds een tijd ben ik actief op Goodreads en daar kan je je 'reading challenge' opgeven voor het nieuwe jaar. En vorig jaar heb ik me laten verleiden en vulde ik in dat ik 24 boeken wilde lezen in 2022.

Gelezen in 2022
Tot de voorlaatste dag van 2022 dacht ik dus dat dat niet zou lukken. Ik achtte dat nochtans goed haalbaar, zat in het begin van het jaar voor op schema, maar daar kwam door de hoge werkdruk met bijbehorende stress en mijn gebrek aan concentratie de voorbije maand algauw een einde aan. Ik bleef steken op 22.
Maar toen kreeg ik het voorlaatste boek waar ik in begon tegen mijn verwachtingen in toch uit. En dus besloot ik een extra efforreke te doen en nog rap een dunneke dat ik enkele dagen eerder kado kreeg in een boekenwinkel nog te consumeren. En zo behaalde ik dus 1 dag voor het einde van de challenge toch nog het doel... . 
Maar eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat ik wel weer wist waarom ik niet van dat soort van voornemens hou: het creëert onnodige stress. 

Toch heb ik terug een challenge ingevuld voor 2023, maar ik zette het bewust zo laag dat ik het zeker ga halen :) . Ik wil namelijk vooral een overzichtje van wat ik gelezen heb, zonder de stress van een doel dat ik van mezelf moét halen. 

Gelezen in 2022

Ik maak altijd foto's van de boeken die ik lees voor op instagram. En omdat ik dan de moeite doe om dat wat mooi te doen, ga ik ze hier op een rijtje zette.
Ik ga er echter niet bijschrijven wat ik ervan vond. Als je daar benieuwd naar bent, dan moet je maar op mijn goodreads-account gaan kijken. Ik schrijf daar tegenwoordig altijd een review als ik een boek uit heb.


Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022
Gelezen in 2022

Het lijstje van 2019 en 2020 en 2021...


5 opmerkingen:


  1. Fan van Carlos Ruiz Zafon, geloof ik :-)
    Ik wist niet dat Angelo Dorny ook een boek uit had!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Angelo Dorny heeft zelfs meer dan 1 boek geschreven! Zijn laatste over kippen en als ik het goed begrepen heb is hij alweer aan het volgende bezig.
      En ik ben idd fan van Zafon. Ik las de eerste 2 flink wat jaren geleden en besloot ze nu eens allemaal te lezen.

      Verwijderen
  2. Waarop ligt het boek,, 'de ondergrondse spoorweg''? Is dat een tekening of zo ? Dat is zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een kussen, dat ligt op de zetel in mijn Parijs verblijfsadresje 😉. Mooi kleureffect hé!

      Verwijderen
    2. Ja, zeker. We zouden dat met kleurpotloden kunnen nabootsen...

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com