zaterdag 11 januari 2020

2019: gelezen afgelopen jaar

'Gij leest niet meer' zei iemand me onlangs wat gedesillusioneerd.
Maar dat klopt niet, al zijn het niet meer de hoeveelheden die ik ooit las.
Toen had ik nog geen blog, maakte ik nog niet zoveel, trok ik niet de wijde wereld in en keek ik niet naar Netflix. Maar ik zal altijd blijven lezen, ook al is het veel minder.

Door die uitspraak was ik benieuwd naar wat ik afgelopen jaar heb gelezen en daarom besloot ik nog een extra lijstje te maken dit jaar,  met de foto's van de boeken die ik las.

Ik las het voorbije jaar zeer vaak in het Engels. Dat gaat trager maar ik lees dan iets zorgvuldiger en onthou hetgeen ik gelezen heb beter en het is nog goed voor mijn taalontwikkeling ook!
En ik las dit jaar zelfs voor het eerst een boek in het Frans! Er stonden weliswaar veel prentjes in, maar toch :) ... .

In mijn woonkamer prijkt een  grote goedgevulde boekenkast en daarin staan ook best wat tweedehandsjes. Daar pik ik er af en toe eentje tussenuit en zo ontdek ik nog eens wat. Verder breng ik graag boeken mee uit andere landen. Dat zijn dan de Engelse boeken.
En ik heb ook wat non-fictie tot mij genomen uit de creatieve wereld. (Die staan er trouwens niet allemaal op.)


























6 opmerkingen:

  1. Dat is toch gemiddeld meer dan een boek per maand. Mooie score hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar eerlijk gezegd las ik dat ooit met gemak op 1 maand. Alhoewel dan niet in het Engels, maar toch.

      Verwijderen
  2. Het zijn niet de eerste de beste flutromannetjes die je leest zeg! Wat een niveau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen om de cover zou je sommige boeken al in je kast willen hebben. Wat zitten er mooie exemplaren tussen.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com