vrijdag 14 oktober 2022

DIY oorbellen/earrings 'stelletje'

DIY oorbellen/earrings 'stelletje'

Ik bestelde ooit eens via Etsy een aantal handgemaakte glaskralen bij de Canadese Amy Houston (nu zou ik dat trouwens niet meer doen buiten Europa: de taksen en BTW erbij maken het te duur). Toen ik deze naast mekaar zag liggen, vond ik z ezo goed matchen dat ik besloot om ze samen te verwerken in 1 paar bellen. En ik had zin om nog eens zelf wat onderdelen te plooien met metaaldraad . Et voila! Het resultaat!

A while ago I ordered some sets of handmade glass beads, made by Amy Houston from Canada (nowadays I don't order outside Europe anymore because of the extra taxes, it became to expensive). When I saw 2 sets of beads next to each other, they were such a good match that I decided to combine them in 1 pair of earrings. At that time I also was in the mood for metal wire. Et voila: the result!

DIY oorbellen/earrings 'stelletje'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 2 verschillende handgemaakte glaskralen/handmade glass beads
  • 2 x 4 rondelletjes/spacers
  • 2 x 2 nietstiften/ball head pins
  • 2 x een stuk dik metaaldraad/piece of heavy metal wire
  • 2 x een stuk dun metaaldraad/piece of light weighted metal wire
  • 2 x beetje rocailles/some seed beads
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings 'stelletje'

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak eerst de connector. Daarvoor gebruik je de Wigjig, met pluggen van verschillend formaat (zie foto). Draai de dikke metaaldraad rond de pluggen zoals te zien is op de foto.

First make the connector. Use the Wigjig and some plugs in different sizes (look at the picture). Bend the heavy metal wire around the plugs as shown at the picture.


Haal de metaaldraad van de Wigjig. Je zal het daarna nog wat moeten perfectioneren met je tangen (gebruik een tang met een glad oppervlakte om indrukken in de metaaldraad te voorkomen). Maak beide tussenstukken in 1 keer.
Eens geplooid in zijn definitieve vorm, klop je zachtjes met de hamer op het stukje om de vorm te verstevigen. 

After removing the piece of wire from the Wigjig, you have to move it into it's final shape with flat nose pliers (smooth surface to prevent damage).
Once bend in the final shape, hammer the piece gently to strenghten it. 


Neem het dunne metaaldraad en wikkel het een paar keren rond het raakpunt tussen de verschillende bochten om het ontwerp te verstevigen.

Take the light weighted metal wire and wrap it around both curves to strenghten the design.


Rijg 3 rocailles aan en draai de draad een keer of 3 rond de connector.
String 3 seed beads and wrap the metal wire around the connector.


Herhaal dit nog 2 keer en verwijder de losse eindjes.
Repeat 2 times and cut the loose ends.


Rijg aan een nietstift: 1 rondel + 1 glaskraal + 1 rondel + 1 rocaille en maak een oogje. Maak zo 2 hangers.

String onto a head pin: 1 spacer + 1 glass bead + 1 spacer + 1 seed bead and make a loop. Repeat. 


Bevestig de hangers aan de lussen van het tussenstuk.
Attach the bead pendants onto the connector.


Bevestig het oorhaakje.
Attach ear wire.


Maak er nog eentje en klaar!
Make another one and done!

DIY oorbellen/earrings 'stelletje'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


3 opmerkingen:

  1. These earrings are gorgeous. Thanks for sharing on how to make it with the step by step pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful! I have a few fancy beads. Now you are giving me ideas!

    Michelle
    https://mybijoulifeonline.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice earrings - very special - do it yourself , great, if you can do it.
    All the best
    Violetta

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com