vrijdag 12 november 2021

DIY oorbellen/earrings 'Retro'

DIY oorbellen/earrings 'retro'

Vandaag nog een paar bellen dat me terugvoerde naar mijn tienerjaren in de jaren 80. Die nostalgische terugblik overviel me ook al toen dit paar uit mijn handen gerold kwam. Maar het paar van vandaag had hetzelfde effect.
Ik kocht de geruite schijfjes in Praag en zo werden deze bellen naast een trip down to memory lane, ook een souvenir aan een fijn reisje in de zomer van 2020.

Today another pair of earrings that brings me back to my teenage years in the 80's. That nostalgic feeling overwhelmed me before while make this pair. But this pair had the same effect on me. 
I bought the checkered button beads in Prague. This way these earrings became not only a trip down to memory lane, but also a souvenir of a lovely visit to Prague at the summer of 2020.

DIY oorbellen/earrings 'retro'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES


materiaal/material

  • 2 x 2 zwarte staafjes (60 mm)/black tube beads (60 mm)
  • 2 x 1 geruite buttonkraaltjes. Er zitten 2 evenwijdige gaatjes in, een paar millimeter onder mekaar. Dat maakt dat het gaatje niet net in het midden zit en dat is voor dit ontwerp een goede zaak/checkered button beads. They have 2 holes, parallel a few millimeter away from each other. That way the hole is not centered in de middle, ideal for this design. 
  • een stukje zwarte nylondraad/a piece of black fishing line
  • 2 knijpkralen/2 crimp beads
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools


DIY oorbellen/earrings 'retro'


ZO MAAK JE HET/DIY


Rijg de kraal aan een stukje zwarte draad.
String the button bead onto a piece of black fishing line.


Rijg aan elke kant een zwarte tubekraal aan en rijg vervolgens aan beide uiteinden samen 2 knijpkralen.
String a tube bead at each end and string 2 crimp beads at both ends.


Pak 1 van beide draden, maak een lusje en steek het uiteinde door de 2 knijpkralen en vervolgens door de tubekraal aan de andere kant.
Herhaal dit met het andere draaduiteinde maar dan in de andere richting. 
Kijk op de 2de foto voor het resultaat.

Take 1 of the pieces of fishing line, make a loop, go through the 2 crimp beads and the other tube bead.
Repeat with the other piece of fishing line.
Look at  the second picture for the result.




Knip de uiteinden af.
Cut the loose ends.


Bevestig een oorhaakje...
Attach ear wire ... 


...en oorbel 1 is klaar!
... and earring 1 is done!


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'retro'


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com