vrijdag 15 mei 2020

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

Niet 1 maar 2 paar bellen vandaag. Ik heb er nogal veel gemaakt de laatste tijd en heb daardoor ook veel tutorials klaar liggen. En ik gebruik in deze bellen hetzelfde basismateriaal en ongeveer dezelfde techniek.
Als basis voor deze bellen gebruikte ik zeer mooie en ik denk ook al behoorlijk oude witte tubekralen die ik uit halskettingen haalde die ik voor een prikje kocht bij Zahia (#nosponsor). Ik vind het echt heerlijke kralen, ook omdat ze niet strak en recht zijn. 

Not 1 but 2 pairs of earrings today. Lately I made a lot of earrings an therefor I have a lot of tutorials ready to publish. I use the same basic material in these earrings and more or less the same technique.
Eye catcher of these earrings are the probably old and  large white tube beads I got from necklaces I bought at Zahia (#nosponsor). 

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

OORBEL 1: BENODIGDHEDEN

Voor deze bellen combineerde ik de mooie witte tubekralen met handgemaakte glaskralen die ik kocht in de Etsyshop van de Russische Natalya (#nosponsor).
For these earrings I made a combination with the white sticks and hand made glass beads I bought at the etsyshop from the Russian Natalya. ( #nosponsor)

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

materiaal/material

  • 2 x 1 lange nietstiften/large head pins
  • 2 x 1 nietstiften/head pins
  • 2 x 1 lange witte kralen/large white tube beads
  • 2 x 1 handgemaakte buttonkralen/handmade button beads
  • 2 x 2 zilveren tolletjeskralen/silver toupies
  • oorhaakjes/ear wire


gereedschap/tools

  • 2 platbektangen/flat nose pliers 
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers


DIY oorbellen/earrings "Sticks"


ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg aan de gewone nietstift: 1 tolletje + buttonkraal + 1 tolletje.
String onto the regular head pin: 1 toupie + hand made button bead + 1 toupie.


Maak een oogje.
Make a loop. 


Maak een oogje aan de lange nietstift en bevestig dat aan het hangertje.
Make a loop onto the large head pin and attach onto the pendant you just made. 


Rijg de tubekraal aan, en maak een oogje aan de andere kant. Bevestig het oorhaakje en bel 1 is klaar.
String the tube bead onto the head pin and make a loop. Attach ear wire and earring no 1 is done. 


Maak er nog eentje en het eerste paar is klaar.
Make another one and pair one is done. 

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

OORBEL 2: BENODIGDHEDEN

Voor het 2de paar combineerde ik de glazen staafjes met een fijn klein groen blaadje. Ik kocht het bij La Droguerie in Parijs (#no sponsor) .
For the second pair I combined the glass tube beads with a small fine green leaf. I bought it a La droguerie in Paris (#nosponsor).

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

materiaal/material

  • 2 x 1 glazen witte tubekraal/white tube bead
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • 2 x 1 kleine geëmailleerde blaadjeshanger/small enameled leaf pendant
  • oorhaakjes/ear wire


gereedschap/tools

  • 2 platbektangen/flat nose pliers 
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers


DIY oorbellen/earrings "Sticks"


ZO MAAK JE HET/DIY

Maak een oogje aan de nietstift en bevestig het blaadje.
Make a loop at the end of the head pin and attach the leaf pendant.


Schuif de witte tubekraal over de nietstift, maak een oogje en bevestig het oorhaakje.
String the tube bead, make a loop and attach ear wire. 


Voila! oorbellen nr 2!
Voila, earrings no 2! 

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

En zo heb je dus 2 verschillende bellen met dezelfde eye catcher. Ik zou trouwens niet kunnen zeggen welke van de 2 mijn favoriet is.
And this way you have 2 different pairs of earrings with the same eye catcher beads.  And I can't tell which pair is my favoriet one. 

DIY oorbellen/earrings "Sticks"

Meer juwelentutorials hier...
More jewelry tutorials here ...

  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation or writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com