vrijdag 10 april 2020

DIY: oorbellen/earrings 'beuk'

DIY: oorbellen/earrings 'beuk'

Een tijdje geleden deed Zahia Antwerpen (#nospsonsor) een toffe koopjesactie. Zij verkochten namelijk al een tijdje vintage halssnoeren met kralen die ze - dacht ik toch - ergens in Venetië op de kop hadden getikt en deden die nu samen met nog een andere collectie halssnoeren voor een zeer zacht prijsje van de hand. Ik kon me dus niet bedwingen en kocht er daar een hoop van op die ik vervolgens sloopte voor het materiaal. Niet dat de kettingen niet mooi waren op zichzelf hoor. Maar er is geen lol aan als je er niet zelf iets mee kan maken. Voor mij toch niet ;) . 
Ik maakte ondertussen al een hele reeks bellen met materiaal van de snoeren en vandaag laat ik daarvan de eerste zien. De groene kralen met swirlmotief komen uit 1 van die snoeren en ik vind het heerlijke kralen! 

A while ago Zahia (#nosponsor) did a generous offer: they sell some vintage necklaces they found in - if I remember correctly - Venice and a few weeks ago they offered them and some more bead necklaces for a very nice price. I couldn't resist this opportunity and bought some and disassembled them for the beads. 
I already made a few pair of earrings with the parts of those necklaces and today I am showing you one of them. 


DIY: oorbellen/earrings 'beuk'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 swirlkraal/swirl bead
  • 2 x 1 kralenkapje/bead cap
  • 2 x 1 tussenstukje/connector
  • 2 x 1 rookkleurig gefaceteerd tolletje/smoke coloured faceted glass toupie
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools
  • 2 platbektangen/flat nose pliers
  • 1 rondbektang/ round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers
DIY: oorbellen/earrings 'beuk'

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg aan een nietstift: de kraal + kralenkapje + gefaceteerd tolletje en maak een oogje.
String onto a head pin: swirl bead + bead cap + toupie and make a loop


Bevestig aan het middelste gaatje van het tussenstukje. Ik vind het bij deze bellen het mooist om alleen aan het middelste gaatje iets te hangen./Attach onto the central hole of the connector. 


Bevestig het oorhaakje aan het tussenstuk... /attach ear wire onto connector ... 


En klaar!/and done!


Meer juwelentutorials hier...
More jewelry tutorials here ...

DIY: oorbellen/earrings 'beuk'

  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.
  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation or writing this blog post. 

8 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com