woensdag 8 april 2020

Bosanemonen

Bosanemonen

Zoals altijd werd ik ook bij mijn laatste wandelingen naar  - deze keer - Ertbruggebos niet teleurgesteld. 


Bosanemonen
Bosanemonen

Zo zag ik - voor de 2de keer in mijn leven - een gaai wegvliegen. 

Bosanemonen
Bosanemonen

Ik kon hem een tijdje volgen met mijn ogen, maar hij zat te ver verscholen achter takjes om er een bruikbare foto van te maken. 

Bosanemonen
Bosanemonen

Omdat ik  pas na het werk ga wandelen, is het al vrij laat tegen dat ik in het bos rondloop. 

Bosanemonen
Bosanemonen

En dan worden een aantal vogels effe heel actief. Zo vloog er een zwerm kraaien al 'krahkrahkrah'end boven de boomkruinen. Ik bleef er effe gefascineerd naar kijken. 


Bosanemonen
Bosanemonen

Maar dé traktatie was het bloementapijt dat ik onder de bomen zag liggen. 
De fleurige tapijten bleken te bestaan uit bosanemoontjes. Ze toverden het bos nog meer dan anders om in een sprookje.

Bosanemonen
Bosanemonen

En zo was ik effe ver weg van de dagelijkse wat rare realiteit ... .

Bosanemonen
Bosanemonen

7 opmerkingen:

  1. Het blijven prachtige bloemetjes maar vragen wel vochthoudende grond waardoor ik ze niet kan houden in eigen tuin. Mooi in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze staan dan ook in Ertbruggebos naast een beek! Aan water geen gebrek daar!

      Verwijderen
  2. Nooit eerder van het Ertbruggebos gehoord. Mooi daar! Wat zijn die Anemoontjes mooi. Ze herinneren me aan de laatste blogpost van An van "altijd mooi weer" die vorig jaar rond deze tijd onverwacht overleed. Jouw foto's zijn ook prachtig. En het is raar hé wanneer je zo wandelt. Ook voor mij lijkt dan soms dat hele coronagedoe een droom en dan moet ik mezelf knijpen om weer te weten "Nee het is allemaal echt. Er gebeuren echt vreselijke dingen". Gek dat je nog niet vaak een gaai zag. Ik hoorde onlangs iemand die voor de allereerste keer in zijn leven een gaai zag. Ze zitten hier bij ons gewoon in de tuin. Nooit beseft dat dat speciaal is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben effe gaan kijken naar 'altijd mooi weer'. Wat maakte ze mooie foto's zeg!

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com