woensdag 11 maart 2020

blog in de kijker: Big City Life

Hoe graag ik Jeanets blog ook lees, hij staat al van in mei in de kijker en het is toch echt wel tijd om dat stokje nog eens aan een ander door te geven.
Dat is minder eenvoudig dan het lijkt, want blogland loopt de laatste jaren een beetje leeg. Veel van mijn favo blogs zijn er mee opgehouden of posten niet zo vaak meer.



Ook op de blog van Romina van Big City Life, de blog die ik deze keer uitpikte om in de schijnwerper te staan, is het de laatste tijd wat stiller.

Maar net zoals veel van mijn voorheen favo bloggers heeft ook Romina wél een erg actief instagramaccount en daardoor komt het dat deze 'blog in de kijker' eerder een 'blog en instagram in de kijker' is geworden. 2 vliegen in  klap.





Op vlak van invulling van ons leven  hebben Romina en ik bijzonder weinig gemeen: Romina woont tegenwoordig op den buiten, is mama van 2 kinders en werkt voor zover ik daar zicht op heb in een totaal andere sector dan ik.



Maar we zijn beide vrouwen en in dat zijn er ook veel raakpunten.

Romina is namelijk een vrouw met zeer veel oog voor wat het betekent om vrouw te zijn in deze tijd en voor de problemen en vreugdes die dat met zich meebrengt.



Daar vertelt ze over met veel bevlogenheid, passie en op tijd en stond een flinke portie gerechtvaardigde verontwaardiging. Ze gebruikt haar stem en haar pen geregeld om wantoestanden luidkeels in de aandacht te brengen en ijvert zo mee voor een betere wereld voor iedereen en vrouwen in het bijzonder. Een vrouw naar mijn hart dus en daarom heeft ze bij mij een plekje in mijn favo blogs instagramaccounts.

Romina schrijft op haar  blog in instagramaccount ook veel over haar dochters en haar leven als mama, en de liefde voor haar kinderen spat van het scherm. Ze hanteert bij het schrijven een vlotte schrijfstijl en trakteert de lezers op grappige anecdotes en hilarische uitspraken van haar dochter Emma en zichzelf. 



Je vindt de blog van Romina hier en haar instagramaccount hier.


Meer blog in de kijker via deze tag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com