vrijdag 17 mei 2019

Blog in de kijker: "blij dat ik brei" van Jeanet

bron

'Blij dat ik brei' van Jeanet is zo'n blog die ik al jaren echt elke keer open als er een nieuwe blogpost verschijnt. En dat is 5 keer per week. Dus vond ik het hoog tijd dat ik hem eens in de aandacht zet.



bron

Jeanet heeft een winkel vol wolletjes in Arnemuiden. Ik ben daar ooit eens geweest met vriendin Brigitte .


bron

Op haar blog gaat het dan ook niet zo verwonderlijk vooral over vanalles wat met wolletjes te maken heeft. Ze plukt her en der mooie creaties vandaan, stuurt je de juiste richting uit naar het patroon in geval je zin hebt om het zelf te maken,  laat zien welke nieuwe wolletjes ze zelf  heeft geverfd en vertelt daartussen ook af en toe nog wat over haar leven. 


bron

En op die manier heb ik al veel inspiratie opgedaan.


bron

Of gewoon genoten van de mooie dingen die ze toont. Want plaatjes kijken van mooie dingen vind ik namelijk op zijn eigen ook al plezant. 


bron

Jeanet is een geboren en getogen Zeeuwse. Ze dost zich wel eens uit in traditionele Zeeuwse klederdracht en heeft regelmatig aandacht voor typisch Zeeuws handwerk en decoratie en dat vind ik heel boeiend. 


bron

Hou je van mooie wolletjes, word je graag geïnspireerd voor breisels en haaksels en andere maaksels van garen, en ontdek je graag nieuwe websites of blogs met dit thema? Of ben je ook benieuwd naar wat cultureel erfgoed uit Zeeland? Dan moet je zeker eens gaan kijken op deze blog.  


bron
PS: alle foto's uit deze blog zijn "embedded" (dat hoort zo met foto's die je niet zelf maakte en waar je geen auteursrechten op hebt omwille van copyright)  vanuit de blog "Blij dat ik brei". Klik op de foto en je komt op de originele blogpost terecht.

Meer blogs in de kijker via deze tag of in de zijbalk van de internetversie van mijn blog.

PS: Ik heb een sponsor- en reclamevrije blog.
Ook deze blogpost schreef ik op eigen initiatief en zonder vergoeding. Jeanet weet niet dat ik deze blogpost schrijf (al zal ze het wellicht wel lezen eens hij verschijnt want ze leest hier wel eens mee ;) ).

1 opmerking:

  1. Ik ben er ook al eens geweest toen we in Zeeland met vakantie waren en schreef er nadien ook een blogje over. http://onliemie.blogspot.com/2017/01/colletje.html Piepklein dorpspleintje met piepklein winkeltje maar oh zo fantastisch. Een vriendelijke toffe madam die tijd voor je maakt en het mooiste gerief verkoopt. Ik ben fan. Bij een volgende keer Zeeland toch nog maar weer eens een bezoekje brengen aan haar winkeltje. Echt verdiend dat je haar blog in de kijker zet.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com