maandag 20 januari 2020

DIY oorbellen 'de schildpad en de slak'/earrings 'the snail and the turtle'

DIY oorbellen 'de schildpad en de slak'/earrings 'the snail and the turtle'

Toen ik deze ringen zag liggen in La Droguerie in Parijs (#nosponsor), kon ik er niet aan weerstaan. Het materiaal van deze ringen - een soort van namaakschildpad - zie ik tegenwoordig overal opduiken in juwelen. 
De ringen bleken net in de vierkanten te passen dus zocht ik een manier om ze aan mekaar vast te maken. Dat bleek te lukken met een techniek die ik in een andere bezigheid van me gebruik: ik gebruikte namelijk de macraméwikkelknoop

When I saw these rings at La Droguerie in Paris (#nosponsor), I couldn't resist them. This material - a kind of fake turtle -  is very popular in jewellery designs nowadays.
The rings did fit perfectly in the squares, so I needed a way to connect them. 
I found the perfect technique for doing that in another activity I like to do: I used the macramé wrapping knot

DIY oorbellen 'de schildpad en de slak'/earrings 'the snail and the turtle'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 nepschildpad ring/fake turtle ring
  • 2 x 1 vierkant/square
  • 2 x 2 nietstiften/head pins
  • 2 x 1 slakkenhuisje/snail house
  • stukje macramékoord/piece of macramé cord
  • 2 x 2 open ringetjes/jump rings
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

  • 2 platbektangen/2 flat nose pliers
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers
  • schaar/scissors
DIY oorbellen 'de schildpad en de slak'/earrings 'the snail and the turtle'

ZO MAAK JE HET/DIY

Leg de ring in het vierkant, het gaatje in de ring in het midden van 1 van de hoeken. Bevestig de ring aan het vierkant met een wikkelknoop. Hier kan je lezen hoe je dat doet. 

Lay the ring in the middel of the square, the hole in the ring in a corner of the square. Attach the ring onto the square with a wrapping knot. Here you can read how to make a wrapping knot. 


Rijg het slakkenhuisje aan een nietstift, hang het aan het oogje van de schildpadring en maak een gesloten oogje
String the snail house onto a head pin, attach it onto the hole in the turtle ring and make a wrapped loop


Bevestig een oorhaakje aan het vierkant met 2 ringetjes.
Attach ear wire onto the square by using the jump rings. 


Et voila! Klaar!
Et voila! Done!

DIY oorbellen 'de schildpad en de slak'/earrings 'the snail and the turtle'

10 opmerkingen:

  1. This is a stunning design. Great use of acetate rings and twine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De combinatie van vierkant en rond vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel bijzonder! De mengeling van grondstoffen kan ik waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hou er ook van om ietwat onverwachte dingen te combineren.

      Verwijderen
  4. These key rings are wonderful and so unique! I love your photography too. Pinned

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These are so unusual, I love how all the elements come together.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These earrings are so unusual! Love it!

    Thanks so much for sharing this tutorial on Creative Compulsions!

    Michelle
    http://mybijoulifeonline.com

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com