vrijdag 13 december 2019

diy oorbellen/earrings 'bramentijd'


diy oorbellen/earrings 'bramentijd'

Ik kwam op instagram foto's tegen van prachtige handgemaakte glazen kralen. En de maakster ervan - Polina Uchiteleva - bleek ze te verkopen op Etsy aan een betaabare prijs (#nosponsor). Dus ging ik snuisteren tussen het aanbod in haar winkeltje.
Dat bleek nog niet zo simpel. Ze heeft een heel collectie met bessen en die zijn allemaal om ter mooist. Frambozen, stekelbezen, cranberries,  ... . Uiteindelijk koos ik voor een portie braambessen. Vooral het feit dat sommige van die bramen ook een rood bolletje hadden deed het hem. (Helaas lijkt ze wat stilgevallen want ik zie niks nieuws meer verschijnen op haar IG-account en ook haar etsywinkeltje is momenteel leeg... ).

I saw some gorgeous handmade beads at this IG-account. The maker - Polina Uchiteleva - has also an etsyshop where she sells her handmade beads (#nosponsor). I decided to take a look and order some because they where affortable. 
It was not easy to choose. She has a lot of lovely beads: cranberries, raspberries, gooseberries ... . 
I decided to go for the black berries because some of them had a little red ball. 
(Sadly she is a bit quiet nowadays. There are no new posts at her IG account and her shop is empty at the moment.) 


diy oorbellen/earrings 'bramentijd'

Ik ging op zoek naar passende bijhorende blaadjes en kwam ook daarvoor uit bij een Russische etsyshop. Anna Koroleva maakt blaadjes in metaal en daar vond ik wat blaadjes die van vorm perfect bij de bramen pasten. Ik vond ze wel een beetje te hard blinken en ze zijn ook wat zwaar om er veel te verwerken in 1 oorbel.  Maar ze zijn wel mooi!

I searched for some matching leaves and found some at again a Russian Etsyshop. Anna Koroleva  makes metal leaves and I found some made by her in a shape that matches with the blackberries.
They are not light weighed, and it is not possible to use several of them in 1 earring thou. 

diy oorbellen/earrings 'bramentijd'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 2 blaadjeshangers/leaf pendants
  • 2 x 1 braambeskraal/blackberry bead
  • 2 x 1 vliegje hanger/fly pendant
  • 2 x 1 verdeler met 4 gaatjes/divider with 4 holes
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • 2 x 8 open ringetjes/jump rings
  • een eindje ketting/piece of chain
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

  • 2 platbektangen/flat nose pliers
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers

ZO MAAK JE HET/DIY

Bevestig een oorhaakje aan de verdeler met 2 kleine ringetjes. Attach ear wire onto divider with 2 small jump rings.


Rijg de braamkraal aan een nietstift en maak een oogje. String blackberry bead onto a head pin and make a loop.


Bevestig de braamhanger aan het ringetje dat de oorhaak aan de verdeler bevestigde. / Attach blackberry pendant onto the jump ring that is used to attach the ear wire onto the divider. 


Bevestig het vliegje aan een eindje ketting met een open ringetje. Bevestig dit aan het onderste gaatje van de verdeler./Attach fly onto a piece of chain with a jump ring. Attach this onto the bottom hole of the divider.



Bevestig een blaadje met 1 ringetje aan de verdeler. / Attach a leaf onto the divider with a jump ring.


Bevestig 3 open ringetjes aan het andere blaadje./Attach 3 jump rings onto the other leaf.



Bevestig dat blaadje aan het nog vrij gebleven gaatje van de verdeler en bel 1 is klaar!/ Attach that leaf onto the empty hole of the divider and earring 1 is done! 


Voila!

diy oorbellen/earrings 'bramentijd'

Meer juwelentutorials hier...
More jewelry tutorials here ...

  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation or writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

  1. Deze bramen zien er wel zo echt uit dat mensen ze spontaan van je oren willen eten 😁

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com