vrijdag 7 december 2018

Gent: bootje varen in de regen

Gent: bootje varen in de regen

Omdat ik dat bootje varen in Parijs en in Boedapest zo plezant vond, besloot ik dat tijdens mijn stedentripje in Gent ook te doen.


Gent: bootje varen in de regen

Ik ging al eerder bootje varen in Gent en dat was toen niet tof: tijdens een personeelsuitstap van mijn werk - ik hou niet zo van grote groepsactiviteiten, ik voel me dan altijd wat depri en ongemakkelijk -  in een bootje mét dak tijdens een hittegolfdag in de blakende zon, en dat zonder drinken.... . Nee, niet tof... .

Gent: bootje varen in de regen

Deze keer had ik - weerbericht van de Frank bij de hand - uitgedokterd wanneer ik het best de boot zou opstappen. Er was namelijk regen voorspeld, dus koos ik de dag uit waarop het nog niet zou regenen.

Gent: bootje varen in de regen

Dat wil nog niet zeggen dat het dan goed weer zou zijn: het was koud en grijs. Tijdens zowat heel mijn tripje in Gent trouwens. Maar daar zou ik me niet door laten tegenhouden.

Gent: bootje varen in de regen

Ik stapte tot aan de opstapplaats om te checken wanneer ik mee kon varen: "kom gewoon af en ten laatste 10 minuten later vertrekken we" was het antwoord. Dus trok ik eerst nog de stad in voor wat gewinkel, wat gekoffieleut, en wat gesnuffel op een rommelmarkt en toen dat allemaal naar tevredenheid was afgehandeld stapte ik terug richting bootjes.

Gent: bootje varen in de regen

En toen begon het - tegen de voorspelling in - te druppelen. Een beetje maar hoor. Maar vermits ik voor open bootjes had gekozen en er niemand anders stond te wachten om het water op te gaan vroeg ik toch wat ongerust of het wel zou doorgaan.

Gent: bootje varen in de regen

" Ja hoor", kreeg ik als antwoord." De "kapitein" is op komst!"

Gent: bootje varen in de regen

En zo kwam het dat ik onder begeleiding van zachte regendruppels een open bootje instapte, in gezelschap van een kapitein die speciaal voor mij alleen in de regen en kou Gent zou rondvaren.

Gent: bootje varen in de regen

Ik voelde me heel speciaal dat ik helemaal op mijn eentje zou rondgevaren worden maar even verderop pikten we toch ook nog een Spaans koppel op dat al even koppig het weer negeerde.

Gent: bootje varen in de regen

 Ik voelde me op slag een beetje minder schuldig dat ik die arme kapitein door dat weer had gejaagd met mijn onverzettelijk voornemen om het water op te gaan.

Gent: bootje varen in de regen
Gent: bootje varen in de regen

De kapitein in kwestie bleek geen echte Gentenaar. Hij kon het goed uitleggen en wist zeer veel over wat we onderweg allemaal zagen, maar hij bleek eigenlijk achter mijn hoek te wonen. 

Gent: bootje varen in de regen

Die arme man rijdt elke dag heen en weer van Antwerpen naar Gent om daar rond te gaan varen in regen en kou met een boot vol toeristen. Ik voelde een beetje medelijden met hem.... 

Gent: bootje varen in de regen

Om ons te beschermen tegen de regen kregen we een regenboogkleurige paraplu in onze handen gestopt en zo zat ik in mekaar gedoken van de kou onder de beschutting van de paraplu te genieten van al het moois dat Gent vanop het water te bieden heeft.

Gent: bootje varen in de regen

Toen ik uitstapte was ik tot op het bot verkleumd. Gelukkig voor mij lag mijn hotel maar een paar stappen van de opstapplaats verwijderd én ik had een kamer met bad. 

Gent: bootje varen in de regen

En gelukkig voor de kapitein was ons vaartochtje het laatste van de dag en kon hij naar huis.

Gent: bootje varen in de regen

Wil je ook eens bootje varen in Gent? Ik koos voor de bootjes van Rederij Dewaele. De opstapplaats is op de Korenlei, vlak voor de Grasbrug. Een rondvaart kost 7,5 euro. 

Gent: bootje varen in de regen


PS: ik heb een sponsor- en reclamevrije blog. Ik betaalde dus gewone volle pot voor mijn bootje varen en schreef dit op eigen initiatief.


2 opmerkingen:

  1. Gelukkig kan ik hier vanaf de bank in de warme huiskamer de kou en regen niet voelen, dus het was een zeer aangenaam boottochtje om van mee te genieten ;) Prachtige foto's ondanks het grijze weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij komen regelmatig in Gent om te winkelen en we hebben ook al eens een stadswandeling gemaakt, maar er gevaren hebben we nooit. Misschien toch leuk om eens te doen. Ik zal het onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com