zaterdag 28 juli 2018

DIY oorbellen/earrings 'Mexicano'

free tutorial for earrings


Ik las bij een andere juwelenmaakster dat er bij Veritas koopjes te doen waren op vlak van ketting. Dus toen ik toevallig wat later voorbij een Veritas reed besloot ik dat eens te gaan bekijken.
Helaas was er niet veel ketting meer voorhanden waar ik wat mee kn, maar ik tikte toch nog een restantje op de kop van ketting met staafjes in brons. Ik gebruikte ze in deze bellen samen met wat vintage kralen die ik kocht bij Lili in Parijs.

I red somewhere that in Veritas there were various chains for jewellery for sale. So when passing by I popped in and I found a piece of brass coloured chain with 'sticks'. In this pair of earrings I combined that chain with some beads I bought at Lili's in Paris.


free tutorial for earrings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal:
  • 2 x 1 gedraaide roze kunststoffen kraal
  • 2 x 1 bloemenrondelletje
  • 2 x 2 rode rocailles
  • 2 x 1 gefaceteerd roos kraaltje
  • 2 x 1 klein rond bruin kraaltje
  • 2 x 1 eindje ketting
  • 2 x 1 kralenkapje
  • 2 x 1 nietstift
  • oorhaakjes
gereedschap:
  • 2 x 1 vintage pink twisted bead
  • 2 x 1 flower spacer
  • 2 x 2 red seed beads
  • 2 x 1 brown round glass bead
  • 2 x 1 pink faceted bead
  • 2 x 1 bead cap
  • piece of chain
  • 2 x 1 head pin
  • ear wire
tools:

ZO MAAK JE HET/DIY

Ik verdeelde de ketting in stukjes en hing deze aan het kralenkapje.

I devided the piece of chain in smaller pieces and attached them onto the bead cap.


Rijg aan een nietstift 1 rocaille+het kralenkapje met ketting + het bloemenrondelletje + 1 rocaille + de vintage roze kraal + het rond bruin kraaltje + het klein facetkraaltje.

String onto the head pin 1 seed bead + bead cap with chain + 1 seed bead + flower spacer + vintage twisted bead + 1 round brown bead + faceted glass bead.



Maak een gesloten oogje.

Make a wired loop.




Hang er een oorhaakje aan ...

Attach ear wire ...



... en klaar!

... and done!


free tutorial for earrings

PS: ik heb een sponsor- en reclamevrije blog en ik kocht dit materiaal gewoon en schreef deze blogpost op eigen initiatief.

PS I have a sponsor- and add free blog. I bought these material and wrote this blog post at my own initiative.


free tutorial for earrings

6 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com