maandag 16 april 2018

Bye bye winter, leve de lente!

in mijn tuintje - kleine fijne narcissen
in mijn tuintje - dubbele volle narcis

Oh man! Ge kunt niet geloven hoe hard ik momenteel geniet van mijn tuintjes! 


in mijn tuintje - daslook
in mijn tuintje - krokusje

Van een dorre doodse hoop chaos is die stilletjesaan aan het veranderen naar een feestelijke kleurrijke bloemenzee.

in mijn tuintje - speciaal blauw druifje
in mijn tuintje - de eerste - rode- tulpen

In het begin nog schuchter, met hier en daar een gekleurd krokuskopje.

in mijn tuintje - krokusje
in mijn tuintje - hyacint

Maar nu heel uitbundig vol met narcissen in alle mogelijke tinten geel, van zeer klein en fijn tot groots en vol ...

in mijn tuintje - paasbloem
in mijn tuintje - narcisjes

En tegelijkertijd staan de tulpenknoppen op barsten: het gaat niet lang duren vooraleer zij zich niet meer kunnen houden en helemaal open gaan om die lentezon op te zwelgen.

 in mijn tuintje - narcisjes
in mijn tuintje - grote anemoon

(tulpen zwelgen echt in de zon, je moet er maar eens op letten. Je kan dat niet anders benoemen. )

in mijn tuintje - zwelgende tulp
in mijn tuintje - narcisje

Elke herfst plant ik wat bollen bij en elke lente ben ik alweer vergeten welke er juist zijn bijgekomen en waar ze staan.

in mijn tuintje - narcisje
in mijn tuintje - narcisje

En dus is het elke lente weer een verrassing om te zien wat voor moois er nu weer is bij gekomen. 

in mijn tuintje - anemoon
in mijn tuintje - kievitsbloem

in mijn tuintje - insectenhotel met bijToen ik voor het eerst dit jaar  in mijn achtertuintje zat te zonnen, was ik - eindelijk! - voor het eerst getuige van het heen- en-weer-gevlieg van de ijverige solitaire bijen die een thuis hebben gevonden in mijn insectenhotel. 

Dat blijken mooie roestkleurige bijen te zijn die ik graag eens zou willen aaien want ze zien er zo zacht uit.

in mijn tuintje - postelein
in mijn tuintje - anemonen
Ik kon mezelf niet bedwingen en bezocht ook al een tuincentrum waar ik wat felgekleurde geraniums uitkoos en me zelfs liet verleiden om al een tomatenplant aan te schaffen.

in mijn tuintje - geranuim

Geen idee of die het gaat halen want het is precies toch nog erg vroeg om tomaten buiten te zetten in open lucht in een grote pot. 

in mijn tuintje - anemoonin mijn tuintje - anemoon
Ik kan het maar proberen hé, en als het niet lukt is het ook zo.

in mijn tuintje - - narcis
in mijn tuintje - anemoon

Zo, ik ga nog wat verder prutsen met zaadjes en aarde. Tot later!

in mijn tuintje - paardenbloem

meer foto's van bloemen - in mijn tuin of elders - op mijn intagramaccount...

2 opmerkingen:

  1. Zo mooi al die bloemen, de kleuren en natuurlijk weer je foto's. Een lust voor het oog en voor de bijen die alweer reuze druk zijn. Genieten in het kwadraat.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com