maandag 11 april 2016

Marokko : eten en slapen

Marokko : eten en slapen

Latifa legde voor ons vertrek een hotel vast voor de eerste dagen in Tanger. 
Zeer redelijk geprijsd vonden we.... 
En we waren heel benieuwd hoe het er uitzag.

Marokko : eten en slapen


Het hotel - appart hotel Alia - bleek net buiten het centrum te liggen. In goeie doen op wandelafstand voor mij, maar vermits de taxi's zo goedkoop waren hebben we onszelf vaak die luxe gegund ;) .

Marokko : eten en slapen

Toen we de ' kamer ' binnenstapten vielen onze monden open.... 
We bleken geen kamer te hebben, maar een appartement. En dat was groter dan het mijne...

Marokko : eten en slapen

Het appartement was bedoeld voor 2 personen maar alle zitplaatsen  (in zetels) samengeteld was er zeker plaats voor een man of 15.
We zagen 1 groot salon Marokkaanse stijl met daarvoor nog een kleiner salonnetje.

Marokko : eten en slapen

We bleken 2 badkamers te hebben, een 'kast in de gang waar ge kon in wonen zo groot' en een keuken.
Dit hadden we totaal niet verwacht :).

Marokko : eten en slapen

Nadeel aan dit hotel was dat er geen ontbijt te krijgen was.
Maar zo'n ramp was dat niet : vlak ernaast lag hotel Le Rio en daar hadden ze wel ontbijt.
Voor de laatste dagen in Tanger boekten we dan ook in dit hotel een kamer. Deze keer echt een kamer en geen appartement maar ook hier was een kitchenette voorzien.

Marokko : eten en slapen

Ook heerlijk in beide hotels was het zicht op zee.... 
Voor in't geval je ooit naar Tanger wil : Ik kan ze allebei van harte aanraden !

Marokko : eten en slapen

In Tetouan was het heel wat minder luxueus. Een kamer zoals ik ze hier aan zee ook zou boeken: wat verouderd en gammel, maar het bed sliep goed en het zicht op de bergen was zeer mooi. Alleen warm water om te douchen was niet altijd voorhanden.

Marokko : eten en slapen
keukentje in het huis van een neef van Latifa
Waar ik op voorhad erg naar uitkeek , was het eten. Ik vind de Marokkaanse keuken zeer lekker en verwachtte een hele week vol kruidige lekkernijen.
Maar dat viel helaas een beetje tegen.
Ik maakte me achteraf de bedenking dat het voedsel dat ik er verwachtte te eten niet makkelijk te vinden was omdat dat het eten is dat de mensen thuis maken. 
Wij gaan ook niet op restaurant voor bloemkool met witte saus en worst.
Het is trouwens niet dat ik er niet goed gegeten heb. Ik had alleen veel hogere verwachtingen.

Marokko : eten en slapen

Ik ontdekte er - in hotel Le Rio - een heerlijke plaatselijke delicatesse bij het ontbijt : ik kreeg een potje met spiegelei en daar lag iets warms zwart draderigs bij. Het bleek gepekeld zongedroogd vlees te zijn dat bewaard wordt in boter. Klinkt misschien niet al te geruststellend en het zag er ook niet zo geweldig uit maar wat was het lekker zeg! Thuis heb ik het nog nergens gezien, geen idee of je dat in België ook kan krijgen.

Marokko : eten en slapen

In Tetouan vonden we snel een adresje waar ze heerlijke harira hadden. Bij snackbar Ali Baba....
Een snackbar zoals je er in Antwerpen zeer veel vindt en waar het altijd zeer druk was...

Marokko : eten en slapen

Op een dag vonden we ergens Marokkaanse erwtensoep. Latifa werd er zeer blij van want dat vindt ze zeer lekker....

Marokko : eten en slapen

Ik at regelmatig tagine. Ze waren niet slecht, maar veel minder rijkelijk dan ik had gehoopt.

Marokko : eten en slapen

Heel opvallend en ook een beetje grappig was  dat je bij alles frieten geserveerd kreeg. Zo herinner ik me nog de visschotel in Fnidaq waar we brood, rijst én frieten bijkregen :).

Marokko : eten en slapen


Ik was misschien een beetje overdreven voorzichtig, maar ik wilde toch echt vermijden ziek te worden. Daarom liet ik rauwe groenten en salades en glazen water aan me voorbij gaan.

Marokko : eten en slapen

Dat was alleen een beetje vervelend toen we op bezoek bij een neef van Latifa het aangeboden water moesten afslaan en de heer des huizes speciaal voor mij een fles cola zero ging kopen. ( ik wist trouwens niet dat hij die moest gaan kopen, want anders zou ik hem wel tegengehouden hebben. )

Marokko : eten en slapen

De laatste avond ontdekten we vlakbij het hotel een restaurant waar we alles vonden wat we zochten. Het heette ' barbequehuis ' en zoals je al kan afleiden uit de naam werd het opengehouden door Nederlandse Marokkanen. Ik at er een couscous royal en royaal was hij absoluut !

Marokko : eten en slapen

Zo.
Nog één blogpost over de buit die ik mee terug naar Antwerpen nam en dan heb ik zowat alles verteld wat ik kwijt wou over mijn Marokkoreisje. Heerlijk nagenieten was dat ! 
En ik ben net op tijd rond want ik heb op korte termijn een paar daagjes Parijs gepland met het lief en dan heb ik weer een hoop nieuwe dingen te vertellen :) ! 

Marokko : eten en slapen

Meer Marokkoblogposts hier of via deze tag ....

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en alles wat ik in deze blogpost vermeldt heb ik dan ook netjes betaald zoals iedereen. De eigenaren van de hotels en restaurants weten zelfs niet dat ik dit schrijf ...

5 opmerkingen:

  1. En wij hebben kunnen meegenieten! Handig zo'n "tante" die in Marokko geweest is, mochten wij er heengaan, ga ik hier alle bruikbare tips vandaan halen! Ben benieuwd of je voor de meegenomen schatten een lege koffer meegenomen had ;)Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a wonderful journey abroad! The hotel rooms were so beautiful and spacious, wow! Thanks so much for sharing the love up-close with I Heart Macro ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk weer om te lezen. Dank je wel voor het leuke verslag.
    En binnenkort naar Parijs? Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Latifa zei: "Weeral een perfecte weergave van ons reisje. Bij de visschotel ontbreekt toch nog een momentopname die helaas niet op foto is vastgelegd".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da'k eerst bijna van de trap viel en daarna helemaal natgespoten werd door mijn flesje cola open te doen :D . Ik kan daar maw niet meer komen :)

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com