dinsdag 22 september 2015

Gemaakt: oorbellen met kralen in een lijstje

Ik wilde nog eens een keertje proberen bellen te maken met wire'kadertjes' . 
Ik maakte ze al eens eerder en omdat ik ze eigenlijk wel erg tof vind, besloot ik dat nog eens te doen. 
Maar ik moet eerlijk zeggen : het was toch echt wel weer wat sukkelen.
Die wirekadertjes maken gaat goed zolang ik er geen oogje aan maak. Als ik met dat oogje begin, loopt het vaak mis : ik wil dat oogje mooi in het midden hebben maar ik had echt wel wat pogingen nodig vooraleer ik duo's had waarbij dat ook het geval was. 
Maar al doende leert men hé. 
Ik zal er dus nog wat moeten maken om het echt onder de knie te krijgen denk ik :).
Uiteindelijk had ik 2 paren die goed genoeg waren om om te vormen tot bellen. 
Maar dan was het nog niet gedaan : ik wilde er wire ronddraaien en dat draaien op zich gaat al heel erg goed, maar de afwerking van de uiteinden mag toch nog wat beter.

Soit, ik heb uiteindelijk wel 2 paar min of meer geslaagde bellen gemaakt. Niet dat ze perfect zijn, maar ze kunnen zonder dat ik me moet schamen aan mijn oren hangen. Wat meer is : ze zijn mooi  !

'Lamarck ' 

Langwerpige bellen in koperdraad met groene glaskraaltjes die ik enkele jaren geleden kocht in Oostende.
Ze zijn 6,5 cm lang.

'Lamarck '


'Vernaisson '
Rechthoekige bellen met koperdraad en onregelmatige koningsblauwe vierkante kraaltjes die ik kocht in Parijs. 
Deze bellen zijn 5 cm lang

'Vernaisson '

Meer bellen  via deze tag ...

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.



1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com