woensdag 23 september 2015

Antwerpen - MOMU: footprints

Antwerpen - MOMU: footprints

Ik moest gewoon nog eens een museum binnenstappen, weg van de dagelijkse muizenissen, mijn hoofd vullen met moois.
Dus trok ik richting modemuseum : ik was er al lang niet meer geweest en er is daar altijd wel iets moois te zien.

Antwerpen - MOMU: footprints

Het thema van de huidige tentoonstelling bleek 'schoenen' te zijn, of 'footprints' . 

Antwerpen - MOMU: footprints

Honderden schoenen zag ik er ...

Antwerpen - MOMU: footprints

De éne al wat draagbaarder dan de andere, met glitter, of juist heel sober, grappige, gevaarlijke, dure, zeer dure, herkenbare (zoals die van Walter van Beirendonk, die haal je er echt altijd uit ) , beroemde  ....


Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints

Sommige mensen hebben toch echt wel een ongebreidelde fantasie ! En daar mogen we allemaal van meegenieten, tof hé ? 

Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints

Sommige schoenen werden ontworpen door kunstenaars en niet door mode-ontwerpers . Onderstaande exemplaren zijn gemaakt door  Ai Weiwei.

Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints

Als ge dacht dat plateauschoenen hun oorsprong vinden in de jaren 70 ..... : Deze schoenen dateren van 1939 ...

Antwerpen - MOMU: footprints
Antwerpen - MOMU: footprints

Er staan niet alleen mooie schoenen om te bewonderen, Ook de manier waarop ze zijn tentoongesteld is erg oogstrelend. Het was alleen niet altijd mogelijk om er goeie foto's van te maken. 

Antwerpen - MOMU: footprints

Zoals altijd is er op de gelijkvloers ook een klein galerijtje met wat kleding. Deze keer stonden er mannenpakken met gestyleerde motieven.
Dit stukje van het museum kan je gratis bezoeken.

Antwerpen - MOMU: footprints

En zoals elke keer viel me weer eens op hoe mooi de grote inkomhal is.

Antwerpen - MOMU: footprints

Dit museumbezoek was helemaal wat ik nodig had ! 
Ik ga er in de nabije toekomst nog een paar bezoeken denk ik.
Wil je zelf ook eens gaan kijken ? Deze tentoonstelling is nog te bezichtigen tot 14 februari 2016. 
Hier vind je de openingsuren en het adres en nog veel meer info.


2 opmerkingen:

  1. Wat een toffe tentoonstelling. Shoes I love it!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tentoonstelling! Het lijkt me dat sommige exemplaren duidelijk zit schoenen zijn!
    Leuk om weer eens bij je rond te kijken. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com