woensdag 7 januari 2015

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Op de dag dat zowat iedereen zich op zijn best uitdost, het gezin in de auto laadt en vervolgens gezellig gaat zitten brassen van kalkoen, kerststronken en andere heerlijkheden met de rest van de familie - liefst nog in gezelschap van een kerstboom vol lichtjes en pakjes, een open haard en veel kaarsjes en wijn - nam ik mijn moeder bij de arm en trok ik naar de zoo van Antwerpen.
By night ...
Als de beestjes al slapen of niet zichtbaar zijn ....
Antwerpen: kerstdag in de zoo

Want ondanks de afwezigheid van ons meest gekoesterde hemellichaam - madame zon - waren daar toch heel wat diertjes te zien...

Antwerpen: kerstdag in de zoo

In de zoo van Antwerpen kan je namelijk tussen 18.00 en 21.30 uur en dat nog tot 18 januari gaan kijken naar mooie Chinese sculpturen van zijde en licht.

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Het leken wel 3D-glas-in-loodramen , maar dan van stof en licht.

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Helemaal mijn ding : ik teken wel eens en dan lijn ik graag af met zwart.
Nu niet dat ik mijn tekencapaciteiten wil vergelijken met dit - zo goed kan ik het echt niet.

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Er waren nog wat mensen maar het was er niet 'over de koppen lopen'.
Veel mensen met opvallend brave kinderen : ik snapte dat, ik zou daar ook naartoe gaan met kerst als ik kinderen had. Ik zou dat als kind trouwens zelf geweldig vinden  De zoo was heel magisch met die lichtjes en die dieren overal.

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Het 'zen'gehalte van de avond werd nog wat versterkt door de zeer aangename rustgevende Chinese muziek die doorheen heel het park te horen was.
Een goed voorbeeld van hoe de juiste muziek echt een heel groot verschil maakt.
( Ik kan me daar wel eens aan ergeren : zit je lekker soezig op restaurant te genieten van een Thaise garnaalsoep en dan hoor je daar de laatste hit van 2 Fabiola bleiren op de 1 of  andere vrije zender  ... Dat heeft echt een negatieve invloed op mijn eetplezier .  ) 


Er waren ook optredens in de kiosk aan de ingang. Daar werd gedanst door mooi uitgedoste Chinese mensen.
Helaas was de kledij het enige wat geslaagd was van de act dus daar zijn we dan ook niet lang blijven naar kijken...
Maar dat was niet erg, er was genoeg te zien...

Antwerpen: kerstdag in de zoo

Wil je er zelf ook eens naar toe ? 
Je kan er nog terecht voor het China Light festival tot 18 januari.
Zeker met kinderen is dat een absolute aanrader !

Antwerpen: kerstdag in de zoo

En als je daarvoor of daarna een hapje gaat eten in 1 van de vele chinese restaurants in de van wezenbeekstraat vlakbij, dan ben je helemaal in China geweest die dag ! 

Antwerpen: kerstdag in de zoo

En ik had een supergezellige kerstdag-avond met mijn mama !

Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo

Kijk !
Mét maan ! 

Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo
Antwerpen: kerstdag in de zoo


3 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com