dinsdag 18 november 2014

Deurne: popup Tuba

Deurne: popup Tuba

De Turnhoutsebaan in Deurne was vroeger een levendige winkelstraat maar in tegenstelling tot het stuk in Borgerhout is dat daar serieus leeggelopen. Ge hebt er nog een schone meubelwinkel (de Pluym) , een paar eethuisjes, een vernieuwde opticien, een parfurmerie/kapper, een dure lingeriewinkel en een theaterke en dan zijn we zowat rond denk ik.
Er staan daar dus veel winkelpanden leeg en da's zonde want daar passeert wel wat verkeer.
Deurne: popup Tuba

Maar nu  is het er eventjes terug plezant rondhangen geblazen : de leegstaande panden zijn tijdelijk omgetovert in winkels en er zijn allerlei activiteiten gepland en vermits ik daar zowat elke werkdag voorbij fiets nam ik alvast even de tijd om de winkel binnen te springen waar Vera haar collectie mooie dingen verkoopt.


Vera is iemand die graag afwisselt in wat ze maakt en op zoek gaat naar originele materialen en technieken : ze maakt mooie juwelen met leder, porselein,  kralen allerhande , en maakte er pas zelfs met zelfgemaakte maniokkralen.
Maar momenteel ligt haar hart vooral bij het beschilderen van zijden sjaals.
In ieder geval : wat ze ook doet : het is altijd schoon ! 

Deurne: popup Tuba

In de winkel waar haar creatieve resultaten te bewonderen en te kopen vallen, liggen ook in Nepal gemaakte vilten spulletjes voor geen geld van Filosophie.
Ik kon me niet bedwingen en kocht er oa een slinger met vilten bloemen. Geen idee wat ik er mee ga doen : als sjaal dragen ? Aan de muur hangen ? Maar ik vond hem onweerstaanbaar...

Deurne: popup Tuba

Deurne: popup Tuba

Ook de handgemaakte juwelen uit Nepal zijn prachtig. Ik viel vooral voor de ringen, helaas wat groot uitgevallen voor mijn minihandjes (ik heb kleine handen : ik ken maar 1 volwassen vrouw die kleinere handjes heeft dan ik ... ) En de kleurencombinatie : wel , als je hier al een tijdje meeleest zal je wel weten dat turkoois met rood echt mijn ding is.
Het is dat ik zelf zoveel juwelen maak, anders zou ik er meer geld uitgegeven hebben...

Deurne: popup TubaDeurne: popup Tuba

Waar ik nog het meest voor viel , zijn de handgebreide sjalen die Vera bij had. Ook hiervoor bleef mijn portemonnee echter met een beetje spijt  dicht  : de berg zelfgemaakte sjalen in mijn gang wordt ondertussen schrikbarend hoog.
Geen ruimte meer voor een nog een extra gekocht exemplaar ( ik ben er trouwens net nog 1 aan het maken ;) ).

Deurne: popup Tuba
Deurne: popup Tuba

Maar het is niet omdat ik al ruim voorzien ben in oorbellen en sjalen, dat jullie dat ook al zijn hé ;).

Deurne: popup Tuba

Ik had niet genoeg tijd om nog in 1 van de andere winkels binnen te springen, maar vermits ik er zo vaak voorbij kom zal dat nog wel lukken.

Deurne: popup Tuba

En wie weet : misschien pik ik ook nog 1 van de gratis culturele activiteiten mee die in samenwerking met het cultureel centrum van Deurne gepland zijn.

Deurne: popup TubaDeurne: popup Tuba
Deurne: popup Tuba

Wil je er zelf ook eens gaan kijken ?
Niet te lang wachten is de boodschap want na 21 december verandert de straat weer in een saaie straat vol leegstaande winkels.
Maar tot dan kan je er mooie handgemaakte spulletjes kopen en allerlei plezante dingen doen.
Ook handig : tram 10 stopt er voor de deur!

Deurne: popup TubaDeurne: popup Tuba







1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com