donderdag 30 maart 2017

In mijn tuintje: lente!

In mijn tuintje: lente!

Het is toch schoon hé, die maartse tuin. Momenteel staat hij vol met vrolijke gele en blauwe bloemsels. Zo na een veel te lange winter - ik had er moeite mee dit jaar - doet dat zo'n deugd!

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Het begon allemaal met de bescheiden kopjes van de sneeuwklokjes, daarna kwamen er bij mij in de tuin wat blauw druifjes die ik afgelopen herfst had geplant. Zo eens een andere soort dan gewoonlijk - muscari azureum heten ze.

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Daarna verschenen hier en daar wat krokusjes. Niet al te veel want ik heb er niet veel staan. Toch geen lentebloeiers. Ik heb wel herfstbloeiende krokussen geplant maar dat is pas voor komende herfst.

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Vervolgens popten er overal gele bloemkopjes op. Daar heb ik verschillende kleuren, maten en vormen in. 

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

En dan zijn er de gewone blauw druifjes die lang verborgen bleven onder het groen maar die nu talrijker dan ooit in een hoekje van mijn tuin staan.

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Ondertussen staan zelfs de eerste tulpen open en staan er nog veel meer klaar om hun voorbeeld te volgen en zijn ook de anemonen hun kleurrijke verschijning beginnen tonen.

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Die schijnen trouwens lekker te ruiken, die anemonen. Toch voor mevrouw giraf.

In mijn tuintje: lente!

Ik heb zelfs al de eerste oogst uit mijn tuin kunnen proeven! In de herfst plantte ik daslook en onlangs heb ik de eerste blaadjes versnipperd door een salade.

In mijn tuintje: lente!


Nu is het nog wachten op de bestelde zaadjes en dan kunnen ook de moestuinzakken en -potten ingezaaid worden. Ik kocht oa mooi gestreepte courgetten en kleine oranje pompoentjes. Spannend! 

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Ook weer van de partij: staalblauwe luchten en verloren gelopen sujetten ...

In mijn tuintje: lente!
In mijn tuintje: lente!

Ik kan alleen maar zeggen : Nog!


In mijn tuintje: lente!In mijn tuintje: lente!

3 opmerkingen:

  1. Stuk voor stuk weer prachtige foto's. Wat een genot al dat lenteschoon. Blauwe druifjes heb ik hier ook. Elk jaar wordt het meer. Inderdaad eerst ook verstopt onder het groen. Dacht dat het 'een foutje' was maar begrijp van jou dat dat normaal is. Na de bloei ga ik ze verder verspreiden maar voorlopig geniet ik van hun mooie blauwe bloei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en leuk bezoek! Dat is volop genieten. Bij mij hebben de hyacinten reikelijk gebloeid.Deze verspreiden ook een heerlijke geur. Nu komen inderdaad de blauwe druifjes, krokusjes en ander groen hun neus omhoog piepen. Elke keer weer spannend als de bestelde zaden geleverd worden. Geef je ons nog een update?
    Fijne zondag en geniet van alles dat groeit en bloeit.
    Gr Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik zeker! Ondertussen zijn mijn nieuwe zaadjes en planten gearriveerd. benieuwd hoe mijn tuin er binnen enkele maanden zal uitzien met al dat nieuws.

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com