vrijdag 26 april 2024

DIY - oorbellen/earrings: 'kitty'

DIY - oorbellen/earrings: 'kitty'

De oorbellen van deze week leken me uitermate geschikt om de week vol katten af te sluiten. Ik kocht deze schattige kleien kattenhangertjes op Etsy (gewoon aan de normale prijs, geen gesponsor hier). Aan katten kan ik nu eenmaal niet weerstaan. Veel heeft zo'n hanger natuurlijk niet nodig om zich te ontpoppen tot een mooie oorbel, dus hield ik het voor de rest eenvoudig. 

Today I have the perfect earrings for you to end this week full of cats. I bought this clay pendant at Etsy (at full price, no sponored things here ... ). It's a fact: I can't resist a cute kitten.
A pendant like this doesn't need much to transfer into a pair of nice earrings, so I kept it simple. 

DIY - oorbellen/earrings: 'kitty'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 kleien hanger met kattensnoet/clay kitten pendant
  • 2 x 1 grote ring/large ring
  • 2 x 1 grote ronde kraal in bijpassende kleur/big round bead in matching colour
  • 2 x 2 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 1 grotere open ring/bigger jump ring
  • 2 x 1 nietstift (of kettelstift of stukje metaaldraad)/head pin (or eye pin or piece of metal wire)
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools


ZO MAAK JE HET/DIY

Gebruik het grote open ringetje om de hanger aan de ring te bevestigen.
Use the large jump ring to attach the pendant onto the big ring.


Om de hanger vrij te kunnen laten hangen aan de ring, gaan we een truukje toepassen: bevestig aan elke kant van de hanger een open ringetje aan de grote ring.
To give the pendant the possibility to hang loose, we are going to use a little trick: attach a jump ring onto the big ring, at each side of the pendant.


Maak een oogje in de nietstift en bevestig het aan deze 2de ringetjes. Bevestig het NIET aan het ringetje waarmee de hanger vast zit aan de ring.
Make an eye onto the head pin and attach it onto the 2 small jump rings. Don't attach it onto the big jump ring!



Rijg de grote kraal aan de nietstift en maak een gesloten oogje.
String the big bead onto the head pin and make a wired loop


Bevestig het oorhaakje en oorbel 1 is klaar.
Attach ear wire and earring 1 is done.


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine! 

DIY - oorbellen/earrings: 'kitty'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

  1. It's amazing what a simple frame can do to upgrade a piece of jewelry, even when you have these cute cats :) Beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com