dinsdag 7 februari 2012

DIY - handenwarmertjes

Zo maak ik de handenwarmertjes....

DIY - handenwarmertjes

english trasnlation here .....

Wat heb je nodig ? 
- dit is een ideaal patroontje voor stofoverschotjes van andere maaksels op te gebruiken...
Je hebt er namelijk geen grote stukken voor nodig en het is het leukst als je verschillende stofjes gebruikt voor de voor- en achterkant...
- naaigaren
- schaar
- klein bordje ( zo 1 voor onder een kopje ) of een andere cirkelvormig sjabloon
De mijne zijn - nog niet in elkaar gestikt - 14 cm in diameter...
- rijst
- trechter of stuk papier
- naald
- kleermakerskrijt of een balpen
- strijkijzer

DIY - handenwarmertjes

zo maak je het : 
1. teken met het bordje als sjabloon cirkels op stof. 
Voor 1 kussentje heb je 2 cirkels nodig.

DIY - handenwarmertjes

 2. knip ze uit


DIY - handenwarmertjes

3. speld ze met de goede kanten op elkaar 

DIY - handenwarmertjes

4. stik ze met een kleine stiksteek ongeveer een centimeter van de rand aan mekaar en laat daarbij een opening vrij om te keren en het kussentje te vullen met rijst.

DIY - handenwarmertjes

5. knip driehoekjes uit de naad

DIY - handenwarmertjes

6. keer door het gat heen om.
Met een breinaald kan je de naden mooi in vorm duwen...


DIY - handenwarmertjes


7. maak een trechter met een stuk papier of gebruik een echte trechter als je die vindt ( ik vond de mijne dus niet ... ) en steek het in de vulopening.

DIY - handenwarmertjes

 8. vul het zakje met rijst.
De hoeveelheid hangt af van de grootte van je zakje en van je goesting...
Doe ze niet propvol !
Maar zorg wel dat ze vol genoeg zijn om effe warm te blijven...

DIY - handenwarmertjes

9. naai toe met een onzichtbare steek ( die ik zelf nog veel moet oefenen, want ik vind de mijne nog niet onzichtbaar genoeg... ) 

DIY - handenwarmertjes

hoe gebruik je ze ? 
opgepast!!!!!!!
voorzichtig zijn als je ze opwarmt !!!
Voel altijd eerst of ze niet te warm zijn, zéker als je ze gebruikt bij kinderen !!!!!

Warm ze een 30-tal seconden op in de microgolf op 750 watt

DIY - handenwarmertjes

Je kan ze gebruiken om onder je trui te steken, in je jaszakken om je handen te warmen, of gewoon om mee te spelen als je zit te lezen (ik betrap mezelf er namelijk op dat ik dat wel eens doe ) of dat éne ijskoude plekje te verwarmen, waar dan ook...
Ook lekker achter in je hals bijvoorbeeld...
Of op je neus als je na een winterwandeling terug binnenkomt...
Ik heb er alvast eentje achtergelaten op mijn werk...
veel plezier ermee ! 



17 opmerkingen:

  1. Leuke tutorial! Die ga ik zeker een keertje maken!

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk!!! en met die rijst kan je ze inderdaad wel 'kleiner' maken zodat ze in je zak passen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh wat een leuk id!! Denk dat ik ook maar even aan de slag moet! Heb de naaimachine van mijn schoonzusje nog staan de kan zo aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super goed idee, en al helemaal nu! Misschien nog een goed idee om om de rijst ook een rond hoesje te doen zodat je de buitenkant eens uit kunt wassen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, zo leuk! Ideaal met dit weertje. Ik ga er mij morgen direct aan wagen zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee! Als ik mijn naaimachine weer tevoorschijn haal, ga ik deze zeker eens maken!
    Groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee!
    Ik kreeg meteen het idee om er een hoesje voor te haken.
    Heerlijk voor deze koude dagen en ook leuk om kado te doen!
    Hartstikke bedankt voor het delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verslaafd aan kersenpitjes ... maar die nog niet in 'handformaat' gevonden, dus supertip !!!!
    Ik ga er zulke moeten maken voor op de buro, want het is bij ons berekoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg slim zeg! Je kunt er ook kersenpitjes in doen, die kun je bij de biologische winkel kopen :-) Ik kan dat soort zakken op dit moment wel overal wegleggen. Tis KOUD zeg!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker! Of juist een mega grote voor in bed....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! Da's misschien wel iets voor mijn peuter-die-geen-wanten-aan-wil ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ola, ik sta echt achter met bloglezen precies... ik begon heel wat dagen (misschien zelfs weken?) terug te lezen een uur geleden... en nu pas ben ik een beetje bij :D

    Welbedankt voor deze tut, zelfs voor een niet-zo-naaiwonder als ik, is dit duidelijk genoeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch!
    Moet ik ook eens uitproberen!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wel voorzichtig zijn met kersepitjes keer op keer in de microgolf op te warmen! Mijn tante heeft zo een brand veroorzaakt. Ze gebruikte haar kersepitkussen als vervanger voor een warmwaterkruik, maar na het opwarmen in de microgolf zijn de pitjes beginnen smeulen, en hebben uiteindelijk de matras/beddengoed in brand gezet... de kersepitjes bevochtigen na gebruik bevochtigen en laten drogen op de verwarming is de boodschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com