zaterdag 15 januari 2011

bloemekes!!!!!

met hopen !
Dat fleurt het grijze troosteloze weer wat op.
Niet ?


Ik crochteerde nog wat bloemenbroches...

Een nieuwe favo kleurencombinatie van mij : oranje, geel en bruin...

bloemekes!!!!


warm paars/roze van wat dikkere wol

bloemekes!!!!

1 in wat steviger garen
zeer mooi materiaal trouwens : zwart met een beetje blink in ...
Een restje dat ik nog had liggen. 
Deze is wat groter dan de anderen.
Gecombineerd met een donker paars/rood en andere blaadjes ...

bloemekes!!!!

en tegenwoordig word ik - belg zijnde - met een eigenaardig fenomeen geconfronteerd bij mezelf : ik vind het niet meer ' not done' om de Belgische driekleur te gebruiken...
Ik heb zelfs een bloemenbroche gehaakt in  de ' trois couleurs belgique '.
Een beetje als protest tegen al dat gedoe van tegenwoordig...


bloemekes!!!!

En op mijn gevoel daarover wat te benadrukken - en het mag toch ook wel af en toe over andere dingen gaan, nietwaar - deze zeer actuele en zinvolle uitleg van een grote Belgische meneer :



Zo'n schone mens !!!

Maar nu terug naar de bloemekes : Ik maakte er de voorbije maanden zeer veel want ik gebruikte ze voor kerstkadookes.
Ik heb er dus al een hele hoop uitgedeeld.
En nu ben ik druk doende om nog een berg te maken voor in mijn etsyshopke
Ik ben nu in de ' draadjes-wegwerken'fase ( niet mijn meest favoriete fase trouwens ;) )

bloemekes!!!!

Wat ik er mee maak, laat ik zie als ik ze in mijn etsyshop zet


Deze drie zijn al afgewerkt en krijgen nog een andere bestemming ...


bloemekes!!!!

Ik kréég ook bloemekes...
In de vorm van een mooie portefeuille...
Van mijn bovenbuurvrouw...

bloemekes!!!!

én ik kocht nog een zalig mooi blikken kistje in de kringloopwinkel.
Daarvan kan je er nooit genoeg hebben...

bloemekes!!!!

Ik hoop dat al dat kleurig fleurigs het wat aangenamer maakt om deze grijze druilerige dag door te komen ;)
Mij alvast wel !


6 opmerkingen:

  1. Amai, Me! Zoveel moois! Die gele broche is inderdaad heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zijn echt wel veel bloemekes bij elkaar seg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love your flowers - they are all so bright and cheerful looking.

    Your boxes are so beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige bloemen heb je gemaakt!Dat ziet er vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de rozen broches zijn zeer mooi, zou je daar ook het patroon van hebben op je blog, ik zou ze graag ook eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb er geen patroon van op mijn blog, maar ik haalde het patroon uit het boek '100 bloemen haken' : http://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/handwerk/9789057645600/lesley-stanfield/100-bloemen-om-te-haken-en-te-breien Ook de blaadjes staan er in. Veel haakpleizer !

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com