woensdag 24 juni 2026

Padua: kuieren in de stad

Padua: kuieren in de stad

Tijdens ons 2de reisje naar Venetië weken we 2 keer uit naar Padua - of Padova -  omdat daar ook veel moois te zien is.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

We bezochten er best veel op die 2 dagen. Dat kan je (binnenkort want ik heb nog niet alles geschreven) als je op deze tag klikt.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

Dat betekent ook dat we van hier naar daar moesten en niet zoveel tijd hadden om uitgebreid de stad en zijn straten zelf te ontdekken.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

Toch zagen we van hier naar daar gaand genoeg van het stadje om te bevestigen dat een schoontje is. We zagen de typische Zuid-Europese kleuren, veel okergeel en roestbruin/oranje. En geen kasseien maar letterlijk keien, niet erg handig met hakjes denk ik. Maar ik draag al zeer erg lang geen hakken meer dus had k er niet veel last van.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

Ook schattige straatjes, met weinig ruimte voor autoverkeer. En opvallend veel overdekte gaanderijen.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

In het Joodse ghetto liepen we wat langer rond. Daar was namelijk wat street art te ontdekken en dat laat ik niet makkelijk aan me voorbij gaan. Het is wel een stadsdeel met een niet zo'n fraai verleden: in de 17de eeuw werd deze wijk gebruikt om de Joden in de stad te isoleren vertelt Google me.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

Voor als je er ook eens naartoe wil: Padua is vlot te bereiken met de trein. Wij vertrokken vanuit ons hotel over het station van Messtre, maar ook vanuit Venetië zelf is dat zeer makkelijk. Er was overigens wel tijdens onze 2de uitstap naar deze stad een treinstaking dus het was wat spannend of we vlot zouden terug geraken. Maar dat verliep ondanks staking (die ik uiteraard steunde, mensen staken namelijk nooit zomaar) bijzonder vlot.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

Conclusie: tof stadje, dat Padua!

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

We bezochten Padua 2 keer in oktober 2025.

Padua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stadPadua: kuieren in de stad

Meer Italië op deze pagina...
Meer street art via deze tag ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren?
Probeer het anoniem en zet je naam in je reactie.
Lukt het nog niet? Mail me!

If you are unable to comment? Try to react anonymous and include your name in your comment.
Still not working? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com