vrijdag 13 september 2024

DIY - oorbellen/earrings 'zonnestraaltjes'

DIY - oorbellen/earrings 'zonnestraaltjes'

Een paar bellen zonder ook maar 1 kraal. Dat kan! De gekleurde onderdelen kocht ik in een winkeltje in Sevilla. De rest had ik nog in huis. 
Ik ben helaas niet zo tevreden van de kwaliteit van het stralencomponent, want als je goed ziet, zie je dat daar vlekken opzitten. Dat gebeurt wel meer met dat soort van materiaal.... . Maar ik ben toch content van de oorbellen zelf.

A pair of earrings without any beads, it is possible! I bought the coloured parts in a shop in Sevilla, the other parts I already had a while in my bead stash.
I am not that happy about the quality of the art with rays: it has some spots on it. That often happens with that kind of parts... . But besides that I am happy with this design. 

DIY - oorbellen/earrings 'zonnestraaltjes'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 tussenstuk met stralen en 2 gaatjes/connector with rays and 2 holes
  • 2 x 1 puntige hanger/pointy pendant
  • 2 x 1 muntgroen tussenstuk met 3 gaatjes/mint green connector with 3 holes
  • 2 x 1 gebogen koraalrode hanger/Bended coral red pendant
  • 2 X 2 ronde schijfjes met 2 gaatjes/round discs with 2 holes
  • 2 x 5 kleine open ringetjes/small jump rings
  • 2 x 2 groot open ringetje (op de foto staat er maar 1)/Bigger jump ring (the picture shows only one)
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

Bevestig de 2 gekleurde onderdelen aan mekaar met de kleine ronde cirkeltjes middenin. Gebruik daarvoor de kleine jump ringetjes. Doe de ringetjes open zoals hier beschreven.
Connect both coloured parts with the small circles in the middle. Use the small jump ring to do that. Open the jump rings as described here.


Bevestig het tussenstuk met stralen en de puntige hanger met een groot open ringetje aan het bovenste gaatje van het mintgroene tussenstuk. De hanger ligt achter het stralentussenstuk.
Attach both the connector wt rays and the pointy pendant - pendant at the back -  onto the hole of the mint green connector, using a large jump ring.


Bevestig een groot en een klein ringetje aan het bovenste gaatje van het stralentussenstuk en hang daaraan de oorhaakjes. oorbel 1 is klaar.
Attach a big and a small jump ring onto the upper hole of the ray connector and attach ear wire. Earring 1 is done!


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY - oorbellen/earrings 'zonnestraaltjes'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com