vrijdag 14 juni 2024

DIY - oorbellen/earrings: 'viooltje'

DIY - oorbellen/earrings: 'viooltje'

Vandaag een paar oorbellen waar geen kraal aan te pas kwam. Héél makkelijk dus. Ik kocht de viooltjes in een kralenwinkel in Sevilla en de blaadjes in een Nederlandse Etsywinkel. Het zijn heel lange oorbellen, maar ik hou van lange oorbellen. 

Today a pair of earrings without beads.. Very easy to make! I bought the pansies in a bead shop in Sevilla and the leaves at a Dutch Etsy shop. The earrings are very long but I like long earrings.

DIY - oorbellen/earrings: 'viooltje'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 viooltje met een gaatje boven en onder/pansy with a hole at the bottom and on top
  • 2 x 1 blaadjeshanger/leaf pendant
  • 2 x 1 groot open ringetje/large jump ring
  • 2 x 2 kleine open ringetjes/small jump ring
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

Een keure aan ringetjes in verschillende groottes en diktes in huis hebben is wel handig als je juwelen maakt. In dit geval had ik door de vorm van de verschillende componenten en de grootte en de plaats van de verschillende gaatjes 3 ringetjes nodig om het viooltje en het blaadje aan mekaar te hangen.
Eerst bevestigde ik 2 kleine ringetjes aan het viooltje ...

To have acces to a variety of jump rings in different sizes and gauge comes in handy when making jewellery. In this design because of the shape of the connector and the pendant and the place and size of the different holes I needed 2 small and 1 larger jump ring to connect both parts. I started with attaching 2 small jump rings onto the pansy...


Ik had nog een groot ringetjes nodig om de blaadjeshanger te bevestigen.
With the large jump ring I connected the leaf pendant.


Het oorhaakje kon ik rechtsreeks aan de bovenkant van het viooltje vastmaken en zo was oorbel 1 klaar...
Attach the ear wire ont the top hole of the pansy and earring 1 is done ... 


Maak er nog eentje en straal met de lente aan je oren!
Make another one and shine with that spring feeling onto your ears!

DIY - oorbellen/earrings: 'viooltje'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

6 opmerkingen:

  1. echt mooi waar haal je je materiaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love these earrings! The flowers are so sweet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So beautiful, love it. very pretty
    I visited you via Randomosity. My entries this week are numbered #28+29
    Please join and share your posts with us https://esmesalon.com/tag/seniorsalonpitstop/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful! And one of my features for this week's WTJR, thank you for sharing with us, I appreciate it

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com