vrijdag 13 oktober 2023

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Vandaag toon ik een tweede selectie van tekeningen uit mijn 4de tekenboekje. Ik heb deze keer voor het thema 'bloemen' gekozen.
Maar ik wil ook nog wat meer vertellen over dat tekenen. 

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Ik zal maar met de deur in huis vallen: ik heb geen tekentalent. Misschien had je dat zelf stiekem al gedacht toen je mijn tekeningen zag maar was je wat te beschroomd om dat aan me te laten weten. Dat hoeft dus niet: ik ben me heus wel bewust van mijn beperkt talent.
Maar wie heeft er ooit gezegd dat je niet mag tekenen (of iets anders) als je daar geen talent voor hebt?

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Ik teken niet omdat ik spectaculaire werken wil maken. (Al zou dat misschien wel anders zijn als ik wél talent had.) Maar ik teken omdat ik me goed voel als ik dat doe. Het is het doen dat telt, niet - toch niet in de eerste plaats - het resultaat. 

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Mijn tekeningen maak ik zowat altijd af, ook er als in eerste instantie niet uit mijn vingers komt wat ik in gedachten had. Ik probeer er toch iets van te maken.
Het resultaat is niet het belangrijkste, maar een resultaat hebben werkt wél motiverend. Daarom teken ik in een boekje ipv wat te kriebelen op de hoek van een blad.

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Tijdens een vergadering gaat op die manier al mijn aandacht naar wat er gezegd wordt. Als ik op een andere moment teken, zet ik meestal een muziekje of een podcast op, zet me met mijn gerief op een gemakkelijke plek en duik in mijn tekening. En ik vind het een erg fijn gevoel om me zo helemaal af te sluiten van de wereld en alleen aandacht te hebben voor mijn boekje en wat ik in mijn oren hoor.

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Bij deze dus een stukje advies van mijnentwege: laat je niet tegenhouden door gebrek aan talent als je graag iets wil doen. Of het nu tekenen is, musiceren, sporten of wat dan ook. Krijg je er een goed gevoel van? Doe het dan gewoon. Uitblinken is niet het doel, je goed voelen wel. 

Uit mijn 4de tekenboekje: twee: bloemen

Meer tekeningen uit mijn tekenboekjes via deze tag  ...

4 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com