vrijdag 27 oktober 2023

DIY oorbellen/earrings 'Tenochtitlan'

DIY oorbellen/earrings 'Tenochtitlan'

Vandaag een paar oorbellen waarop ik bijzonder trots ben. Ik maakte de onderdelen namelijk zelf in de keramiekoven van nichtje Karine. Ik gebruikte daarvoor mooie zwarte klei en na het eerste baksel kreeg die een laag glazuur met spikkeltjes. De rode boogjes zijn overigens eigenlijk het resultaat van een mislukte poging om een rode cirkel te maken. Die cirkel brak namelijk in 2 toen ik er een gaatje probeerde in te maken en zo ontstonden de boogjes. Om de oorbellen af te maken deed ik er nog een edelsteenkraal bij (jaspis).

Today a pair of earrings i am very proud of. I made the parts myself in the ceramic oven of my niece Karine. I used beautiful black clay and after a first time in the oven I gave the parts a nice speckled gaze. The red bows are actually the result of a fail: I made a red circle and while making a hole in it, it broke into 2 pieces, creating the bows. To complete the earrings, I added a gem stone bead (jasper).

DIY oorbellen/earrings 'Tenochtitlan'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1  keramieken schijf met gat/ceramic disc with a hole
  • 2 x 1  keramieken boogje/ceramic bow
  • 2 x 1 jaspis edelsteenkraal/jasper gem stone bead
  • 2 x 1 stuk koperdraad/piece of copper wire
  • 2 x 1 open ringetje/jump ring
  • 2 x 1 kettelstift of stukje metaaldraad/eye pin or piece of metal wire
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools


ZO MAAK JE HET/DIY


Wikkel de koperdraad door de opening in de schijf en rond de boog. OP die manier bevestig je de 2onderdelen aan mekaar. Doe dit zo strak mogelijk, maar toch voorzichtig (ik had heel de tijd schrik dat ik het boogje zou breken als ik te veel kracht zou zetten). Doe dit een flink aantal keren.

Wrap the copper wire around the bow and through the hole in the ceramic disc. That's the way to connect both ceramis parts. Try to do this as firm as possible but be carefull not to break the bow! 


Bevestig tijdens het wrappen ook het open ringetje, in dezelfde richting liggend als de platte schijf. 
Verander dan van richting en wikkel de koperdraad dwars rond de vertikaal gewikkelde koperdraad. Dir verstevigt de constructie. Werk het losse uiteinde weg.

While wrapping, also attach a jump ring. It must lay flat the same way as the ceramic disc.
Change direction and start wrapping horizontal. This will strengthen the construction. Cut loose end.


Zo ziet het er uit aan de achterkant. Mooie klei hé!
That's the back. Beautiful clay, isn't it?


Rijg het kraaltje aan het eindje metaaldraad en maak een oogje aan elke kant, in tegengestelde richting wijzend.
String the jasper bead onto the peice of metal wire and make a loop at each end, pointing in opposite direction.


Bevestig het kraaltje aan het ringetje van de keramieken hanger.
Attach the bead onto the jump ring of the ceramic pendant.


Nog een oorhaakje en oorbel 1 is klaar!
Attach ear wire and earring 1 is done!


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'Tenochtitlan'



Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

3 opmerkingen:

  1. Absolutely gorgeous! I love hand-crafted jewelry. Visiting from Suzanne's Pieced Pastimes - congrats on your feature!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com